Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Finalizarea cursurilor Școlii antreprenoriale pentru femei

Concursul „Planul meu de afaceri”

Finalizarea cursurilor Școlii antreprenoriale pentru femei

Facultatea de Științe Economice, Universitatea din Oradea, în calitate de coordonator inter-regional, în parteneriat cu: Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între femei și bărbați; Universitatea de Vest din Timișoara; Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad; Universitatea de Nord Baia Mare; Universitatea „Eftimie Murgu” Reșița; Fundația „Academia Comercială” Satu Mare și Societatea Științifică de Management din România anunță finalizarea cursurilor Școlii antreprenoriale pentru femei în centrele teritoriale AntrES: Bihor, Maramureș, Satu Mare, Arad, Timiș și Caraș-Severin, organizate în cadrul universităților partenere.

 Toate cursurile s-au desfășurat în cadrul proiectului „Antreprenoriatul și egalitatea de șanse - un model inter-regional de școală antreprenorială pentru femei, proiect finanțat din Fondul Social European – „Investește în oameni!” (contract  nr. POSDRU/9/3.1/S/5, perioada de implementare: 05.01.2009 - 05.01.2011; valoare: 12.500.104 lei).
La aceste activități de instruire, la nivelul celor șase județe, au participat gratuit, un număr total de 360 de persoane la nivelul celor șase centre teritoriale, câte 60 la nivelul fiecărui centru teritorial, astfel:  24 de femei manager; 24 de femei care doresc să-și inițieze propria afacere; 12 femei – formatori în domeniul antreprenorial.
În perioada iulie – octombrie 2009, cursantele din cele trei grupuri țintă au parcurs două module de curs: Modul I – Inițierea afacerii, Modul II – Dezvoltarea afacerii. Cursantele instruite, vor fi sprijinite să-și dezvolte afacerea existentă sau să-și transforme ideile de afaceri în acțiuni concrete în concordanță cu oportunitățile de antreprenoriat existente pe plan regional și local. Astfel, fiecare cursantă a întocmit în vederea evaluării finale un Plan de afaceri, care urmează a fi evaluat în cadrul concursului „Planul meu de afaceri”.
În luna ianuarie 2010, în urma finalizării concursului, cele mai bune planuri de afaceri vor fi premiate cu sume minim necesare înființării efective a unei firme pentru punerea în aplicare a ideilor de afaceri propuse. Premirea va avea loc în cadrul „Galei antreprenoriatului feminin”, eveniment ce se va desfășura în centrele teritoriale AntrES: Bihor, Maramureș, Satu Mare, Arad, Timiș, Caraș Severin în luna ianuarie 2010, iar la nivel inter-regional, evenimentul se va desfășura în luna februarie 2010 și va reuni toate cursantele premiate la nivel teritorial din cele șase județe.
Manager de proiect, prof. univ. dr. Anca Dodescu
Pentru informații suplimentare: www.antres.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:34 Ora standard a Europei de Est