Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpicii Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea

Greii ies la rampă!

Olimpicii Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea

Potrivit tradiției, conducerea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” i-a premiat pe cei mai merituoși elevi ai săi, cei care au reprezentat cu cinste liceul la etapele naționale și județene ale olimpiadelor școlare, inclusiv Olimpiada sportului școlar, concursul național „Cultură și civilizație românească”, concursul regional „Viață pentru mediu, viață pentru om”, concursul de matematică aplicată „Adolf Haimovici”, concursul european de matematică aplicată „Cangurul”, precum și concursul național „Cangurul” lingvistic, în total: 55 de olimpici, plus două echipaje, la Cultură civică, și Cultură și civilizație românească, și echipele de volei fete de la gimnaziu și liceu, vicecampioane, respectiv, campioane naționale, după cum ne-a spus directorul adjunct, prof. Ioan Pirtea.

La etapa județeană a olimpiadei de limba și literatura română, 20 de elevi din clasele V-X au obținut trei premii I (prin Andreea Cocoșilă, Patricia Trifa și Olimpia Denisa Belejan), șase premii II, cinci premii III, și șase mențiuni. La olimpiada de religie ortodoxă, reprezentanții liceului au obținut câte un premiu II și III, precum și două mențiuni; două mențiuni și un loc IV la etapa națională la limba latină (prin Moca Abel Emanuel), la limba engleză (prin Ioan Bene) și la “Cangurul” lingvistic (prin Diana Vlad); cinci mențiuni la matematică, la etapa județeană; un premiu II la etapa națională a concursului de matematică aplicată “Adolf Haimovici” (prin Larisa Raț); două participări la baraj și o participare le etapa națională a concursului de matematică aplicată “Cangurul”, prin Sorin Ioan Pașca, Mihai Gherman și Marius Ionuț Lala; două locuri I și câte un loc II și III, la etapa județeană a olimpiadei sportului școlar, precum și un loc I la crosul județean; un titlu de vicecampioană națională pentru echipa de volei fete de la gimnaziu (alcătuită din Roxana Lucuța, Mădălina Creț, Alexandra Marcu, Roxana Neaga, Anca Stănescu, Bianca Rus, Takacs Gabriela, Dana Balotă și Alexandra Spătar, antrenate de prof. Rodica Sanislav) și un titlu de campioană națională pentru echipa de volei fete de la liceu (alcătuită din Mirela Hus, Mihaela Vornicu, Larisa Flonta, Ioana Vaida, Anca Bărbulescu, Valentina Negre, Alina Fătu, Larisa Farcaș și Renata Pop, antrenate de prof. Rodica Sanislav); patru premii I la etapa județeană, cu participări la națională, la olimpiada de informatică, pentru elevii profesoarei Nicoleta Vaida (Andrei Hălălai, Marius Ionuț Lala, Kovago Lajos și Albert Iordache); două premii I la biologie, la etapa județeană (prin Patricia Trifa și Andreea Cocoșilă), precum și două premii II, un premiu III și o mențiune; un premiu II la istorie, la etapa județeană; un premiu III la Cultură civică; un premiu I și participare la națională la Cultură și civilizație românească (pentru echipajul alcătuit din Cristian Tănăsescu, Gloria Judea și Adela Voicu, îndrumați de prof. Șandor Lilla); un loc I pe județ la concursul național “Și eu mănânc sănătos”, cu participare la tabăra națională de la Brașov de către Naomi Costa (eleva inst. Rodica Popa); trei premii III la etapa județeană a olimpiadei de educație plastică-pictură. În același cadru festiv, au fost înmânate două diplome de merit obținute de inst. Rodica Popa și Cornelia Lăzurean la concursul regional “Viață pentru mediu, viață pentru om”, etapa națională.
O participare de-a dreptul impresionantă s-a înregistrat la concursul “Cangurul” lingvistic, drept pentru care organizatorii (prof. Adina Balaj, Alina Vesa, Luminița Boroș și Alexia Brade) au decis să-i premieze separat, cu diplome, cărți și CD-uri, din fondurile comitetului de părinți. Numai la secțiunea engleză-germană, au participat 149 de elevi, din care 16 au obținut premii și mențiuni, iar la franceză, 23 de premii din 93 de participanți. De remarcat, punctajul excepțional realizat de Diana Cristina Vlad, 196 de puncte dintr-un total de 200, și locul IV obținut la etapa națională. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Olimpicii Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:14 Ora standard a Europei de Est