Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Dacă vrei, poți!

Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Copiii manifestă multiple predispoziții pentru domenii pe care poate părinții nici nu le visează. Când sunt la grădiniță și apoi în ciclul primar, ei, copiii, vor să facă și pot să facă de toate.

Părinții, însă, îi direcționează spre ceea ce le-ar conveni lor să ajungă. Unii vor să-i facă medici, profesori, karatiști, fotbaliști, avocați, ingineri, muzicieni...
Până la un punct se poate orice. Dar când intervine pregătirea de specialitate și de performanță, atunci trebuie să aibă și copilul un cuvânt de spus. Dacă el nu dorește așa ceva, se va chinui, se va forța și nu va obține rezultate deosebite pentru că el nu face cu plăcere, mânat de forțe interioare (ambiție, voință, satisfacție). El face că așa vrea tăticul sau mămica...
Activitățile extrașcolare la care participă elevii (în afara clasei și a școlii) au darul de a contribui la canalizarea energiilor copiilor, la dezvoltarea lor fizică și intelectuală, la cultivarea voinței și caracterului, și sunt indicate, atâta timp cât nu-l supraîncarcă și stresează, cât timp face cu plăcere ceea ce face. În cazurile fericite, apar și rezultatele, precum aveam să ne convingem și noi admirând elevii clasei a IV-a B, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, buni la toate! E un fel de a spune ... bun la toate. Adică, până la un punct, toți se pricep la toate. Unora le place una, altora altceva, dar, per ansamblu, constați că într-o clasă ai mulți copii foarte buni, luați pe domeniile în care fiecare este foarte bun la ceva, în afara lecțiilor de zi cu zi, de la clasă...
Ieri (miercuri, 6 ianuarie 2010), aveam să-i văd pe elevii dnei învățătoare inst. Maria Duma cu diplomele pe masă și medaliile la gât...
Cu toții aveau pupitrul plin cu diplome obținute la nenumărate concursuri și proiecte școlare. Dar, de această dată, ne-au interesat doar cei care au obținut rezultate deosebite activând în afara clasei, la diferite cluburi (la înot, tenis de câmp, dans, karate, lupte greco – romane, modeling...).
Găvruța Vlad activează la C.S.West Team Taekwon-Do, Oradea (antrenor - Ruszkai Tunyogi Hajnal) și a obținut rezultate deosebite: deține trei diplome de „Cel mai bun sportiv al anului” (în 2007, 2008 și 2009),  șase medalii de aur, două de argint și trei de bronz la diverse concursuri (la campionatul național și trei cupe...)
Vincze - Nagy Richard e coleg de club cu Vlad și parcă ar fi „frați”... și la performanță: „Cel mai bun sportiv al anului” (în 2008 și 2009), trei medalii de aur, patru de argint și patru de bronz.
Curtui Silviu se antrenează la Clubul sportiv „Bihorul” (cu dl Pop Ioan). Silviu deține două diplome la lupte greco - romane, obținute la Cupa „Iuliu Pantici”, în 2008 și la Cupa „Primăverii”, în 2009.
Moș Larisa practică dansul sportiv (la Clubul de dans sportiv „Exclusiv”, antrenori: Oana Floruț și Florin Culda) și deține o medalie de care este foarte mândră; în paralel, urmează și cursuri de înot (la „Pro Natația”, antrenor Verkerdi Laszlo).
Ladar Dacian se antrenează cu succes  la Clubul sportiv „Bihorul” (antrenor Þigan Marius) și deține trei medalii de aur, patru de argint și două de bronz la diferite competiții de lupte greco – romane.
Ilea Eric practică tenisul de câmp (instructor Constantin Viorel) și a câștigat trofeul Matechnik – 2008, în cadrul Cupei Rom-Cri.
Haghgou Melina face karate la C.S. „Ramy Dojo” (antrenor Crecan Ramona) și deține două diplome la Cupa „Todome”.
Þîrle Naomi se mândrește cu diploma pe care a câștigat-o în tabăra de vară organizată de Biserica Penticostală  „Tabor”.
Copaciu Adela a câștigat, la categoria sa de vârstă, trofeul și cupa „Cel mai bun pescar” (la concursul organizat de  Adrian Bot, la Tileagd).
Foghiș Andreea participă, ca și Larisa,  la cursurile de înot „Pro Natația” (antrenor Kiraly Iuliu), obținând, în 2009, o diplomă pentru rezultate deosebite.
Lăcătuș Lorenzina face modeling din 2006 în cadrul agenției „Graziela Models”, participând la diferite prezentări, iar în 2008, a câștigat titlul de „Miss mândră floare” la Lotus Market.
E un început, dar perseverând, se poate ajunge departe, cu multă muncă (transpirație), talent, sacrificii, voință și sprijin (moral și material)! (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:56 Ora standard a Europei de Est