Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea dintre ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Marți, 5 ianuarie

Întâlnirea dintre ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, dr. Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit marți, 5 ianuarie 2010, cu reprezentanții tuturor federațiilor sindicale din învățământ.

Au participat, Gheorghe Isvoranu și Marius Nistor (Federația Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret"), Aurel Cornea și Liviu Marian Pop (Federația Sindicatelor Libere din Învățământ), Constantin Ciosu și Teodor Fârțonea (Federația Educației Naționale), Răzvan Bobulescu și Anton Hadăr (Federația Sindicală Alma Mater). Întâlnirea informală a avut loc la inițiativa ministrului Educației și a avut drept scop prezentarea propunerilor de măsuri pe care ministerul le are în vedere pentru aplicarea Ordonanței de Urgență 114/2009.
„Această întâlnire s-a petrecut în spiritul transparenței pe care Ministerul Educației dorește să o aibă față de partenerii sociali, dar în același timp și în spiritul rigorii despre care am discutat și pe care am promis-o la preluarea acestui mandat",  a precizat ministrul Educației.
Proiectul de măsuri propus de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului cuprinde:
- Stabilirea obligației de catedră pentru toți directorii și directorii adjuncți la 6 - 12 ore/săptămână, în funcție de mărimea școlii. Această măsură permite economisirea a 2200 de norme;
- Renunțarea la reducerea normei didactice de predare cu 2 ore/săptămână, pentru personalul didactic cu gradul didactic I cu o vechime în învățământ de peste 25 ani. Acest lucru ar crea o economie de aproximativ 8000 de norme;
- Majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ. Din punct de vedere administrativ, măsura va duce la recuperarea a 1000 de norme;
- Organizarea claselor I, V, IX din unitățile de învățământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulteriore. Această măsură nu va duce la perturbarea actului educațional.
Setul de propuneri a fost realizat de către direcțiile din Ministerul Educației (Direcția Generală Buget - Finanțe, Patrimoniu și Investiții; Direcția Generală Educație Timpurie, Școli, Performanță și Programe; Direcția Acreditarea, Evaluarea și Performanța în Cariera Didactică; Direcția Generală Juridică și Control). Directorii acestor structuri au participat, de asemenea, la întâlnire.
Marți, 12 ianuarie 2010, va urma o nouă rundă de consultări cu federațiile sindicale, la sediul Ministerului Educației.
 
Declarația ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu, referitoare la OUG 114/2009, după întâlnirea cu federațiile sindicale
 
 „Această întâlnire s-a petrecut în spiritul transparenței pe care Ministerul Educației dorește să o aibă față de partenerii sociali, dar, în același timp, și în spiritul rigorii despre care am discutat și pe care am promis-o la preluarea acestui mandat. Ordonanța de Urgență 114/2009 se referă la eficientizarea cheltuirii banului public în domeniul educației. La această discuție am prezentat, o serie de măsuri luate la nivelul ministerului. Repet: sunt propuneri de măsuri. Nu s-a luat nicio decizie la această oră. Vă spun care sunt cele patru propuneri:
1. Prima măsură ar fi să renunțăm parțial la degrevarea de ore la clase, în ceea ce-i privește pe directori și pe directorii adjuncți. O asemenea măsură ne-ar permite să economisim 2200 de norme;
2. Pentru cei 40.800 de profesori, gradul I, cu peste 25 de ani vechime, din sistem o propunere de măsură ar fi renunțarea la reducerea cu două ore a normei de predare. Acest lucru ne-ar crea o economie de aproximativ 8000 de norme;
3. O măsură care vine în întâmpinarea raționalizării și eficientizării rețelei școlare este majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi, care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ. Din punct de vedere administrativ, această măsură va duce la recuperarea a 1000 de norme;
4. O ultimă măsură este organizarea claselor I, V și IX din unitățile de învățământ din mediul urban, la limita maximă prevăzută de Legea Învățământului.
Nici una din aceste măsuri nu va duce la perturbarea actului educațional. Voi încheia spunând că întâlnirea cu sindicatele m-a încurajat. Vreau să scot în evidență că toate sindicatele și-au exprimat atașamentul pentru reformă. Această primă întâlnire cu sindicatele m-a încurajat în inițiativa mea de a avea un nou mod de comunicare instituțională cu sindicatele, de a avea deschidere către sindicate, pentru ca acestea să poată veni cu propuneri active. Măsurile care vor fi luate de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului împreună cu federațiile sindicale se vor aplica de la 1 septembrie 2010. Am luat decizia să respect programul de guvernare pe care mi l-am asumat, pentru ca acest minister să funcționeze riguros și fundamentat”.
(Biroul de presă)
Foto: Liviu Chirică, Mediafax
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:40:27 Ora standard a Europei de Est