Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Declarația domnului dr. Daniel Petru Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, referitoare la O.U.G. 114/2009

Dragi dascăli, citiți cu calm, și nu vă impacientați... încă!

Declarația domnului dr. Daniel Petru Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, referitoare la O.U.G. 114/2009

29 decembrie 2009.
Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu, declară: „Primul mesaj către sistemul de învățământ este acesta: niciun cadru didactic, nicio persoană care lucrează în învățământ nu va fi afectată de aplicarea Ordonanței de Urgență 114/2009, până la 31 august 2010. Anul școlar 2009 - 2010 se va încheia în aceeași formulă în care a început.

În acest moment, analizăm modalitățile prin care s-ar putea opera reduceri de personal în sistemul de învățământ, începând cu viitorul an școlar. Vreau să precizez foarte clar că, în acest moment, discuțiile care au loc în mass-media legate de diversele variante pe care le-am avea la dispoziție pentru a pune în aplicare prevederile Ordonanței de Urgență sunt pur speculative. Lucrăm în aceste zile la diverse simulări de sistem, dar nu am luat o decizie și nu dorim să ne pripim, să vă spunem niște lucruri și apoi să acționăm în altă manieră. Tot ce pot să vă spun ferm este că decizia care se va lua are două puncte principale de susținere: calitatea actului educațional care trebuie să devină din ce în ce mai ridicată și consultarea cu sindicatele, de la care, cu toată deschiderea, așteptăm sugestii și propuneri.
Ordonanța de Urgență 114/2009 nu vizează doar măsurile ce se vor lua în domeniul educației, ci și alte măsuri ce decurg pentru a se putea asigura respectarea angajamentelor asumate de România.
Am invitat deja sindicatele ca să ne întâlnim pe 5 ianuarie 2010. La această întâlnire îi voi ruga să-mi prezinte viziunea domniilor lor, legată de implementarea acestor măsuri, pentru că toată lumea este cu certitudine conștientă că noi trebuie să eficientizăm cheltuirea banului public în educație.
Þinând cont și de aceste puncte de vedere, în prima săptămână a lunii ianuarie sau în intervalul imediat următor, vă vom prezenta punctul nostru de vedere oficial în legătură cu măsurile concrete și fundamentale pe care le vom aplica. Acest punct de vedere al ministerului va intra pe procedura de dialog social cu sindicatele.
(Biroul de presă)
Foto: Liviu Chirică, Mediafax

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:13 Ora standard a Europei de Est