Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea - al 46-lea oraș din România în care a fost implementat programul „Finanțele mele”

C.T. „M. Viteazul”... 78

Oradea - al 46-lea oraș din România în care a fost implementat programul „Finanțele mele”

Programul de educație financiară pentru tineri „Finanțele mele”, derulat de Junior Achievement România și Banca Comercială Română a ajuns și la Oradea, în 25 noiembrie 2009.

Programul a fost derulat, așa după cum am mai scris la ora respectivă, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, a 78-a instituție de învățământ din România care încurajează educația financiară a tinerilor prin desfășurarea acestui program.
Formatul programelor Junior Achievement presupune participarea consultanților din comunitatea de afaceri la clasă pe parcursul derulării activităților din programele Junior Achievement. La evenimentul de miercuri, 25 noiembrie 2009, de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, a participat, pentru prima oară, și un consultant voluntar BCR, în persoana dnei Flavia Luminița Popa - directorul executiv al Agenției „Varadinum” BCR din Oradea.
Programul „Finanțele mele”
 „Finanțele mele” este un program de educație financiară pentru elevi (cu vârsta cuprinsă între 15 și 19 ani) care le oferă informații și activități despre etapele unei planificări financiare corecte, elementele unui buget personal adecvat vârstei, principii în economisire și investiții, tipuri de investiții, credit – avantaje și dezavantaje, tipuri de credite și costurile unui credit și despre ce înseamnă resursele umane și o carieră în sistemul bancar.
Informații despre JARomânia
Junior Achievement România, organizație non-profit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA și Junior Achievement-Young Enterprise, Europe.
JA este cea mai mare și cea mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială.
Programele Junior Achievement România sunt concepute pentru toate nivelurile de educație (primar, gimnazial, liceal, universitar) și sunt implementate în România în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării. Programele JA
de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste 325. 300 de elevi și studenți din România și 2.114 profesori din 236 de localități din România și se desfășoară local în parteneriat cu instituțiile de învățământ și comunitatea de
afaceri. Pentru detalii accesați www.jaromania.org
Informații despre BCR
BCR, membru al Grupului Erste este o bancă universală ce se adresează atât clienților retail, cât și celor corporate.
BCR este cea mai importantă instituție bancară din România, gestionând active de peste 17,1 miliarde de euro.
Erste Bank este, cu cei peste 52.000 de angajați, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare din Europa.
Centrala, având peste 16 milioane de clienți în aproape 3.000 de unități situate în opt țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia și Ucraina).
Pentru informații suplimentare, contactați: Daniela Staicu, Program Manager Junior Achievement ® România. (Daniela STAICU)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:16 Ora standard a Europei de Est