Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La lituanieni, crucile simbolizează binele, dragostea și speranța

Prima întâlnire de proiect, în Lituania

La lituanieni, crucile simbolizează binele, dragostea și speranța

În perioada 8 - 13 noiembrie 2009, a avut loc prima întâlnire de lucru în cadrul proiectului Comenius „All Different - All Equal” în Siauliai, Lituania.
Această reuniune a fost o bună ocazie pentru partenerii din cele cinci țări participante (România, Bulgaria, Lituania, Polonia și Italia) de a ne cunoaște și a detalia activitățile pentru a realiza un proiect bun. Colegii lituanieni ne-au primit cu căldură și prietenie și au dat dovadă de o organizare desăvârșită, în care fiecare detaliu a fost bine gândit și programat.

În întreaga perioadă a fost organizată o serie de activități instructiv-educative, spectacole, seri naționale, dar și vizite la instituții cultural - educative din Siauliai și împrejurimi, ajungând chiar și în capitala țării, Vilnius, pentru a cunoaște rădăcinile poporului lituanian. Am descoperit, de asemenea, elemente de cultură și civilizație lituaniană, am aflat date referitoare la sistemul lor educațional. Poporul lituanian este de religie romano-catolică, ei fiind creștinați de către polonezi. La marginea orașului Siauliai se află dealul crucilor, unic în lume, unde, de sute de ani, oamenii vin, plini de speranță, pentru a așeza câte o cruce, mai mare sau mai mică, cu speranța de bine. Acele cruci simbolizează nu durerea, ci binele, dragostea, speranța. Papa Ioan Paul al II-lea a fost în vizită în 1991 și, impresionat de dealul cu cruci, a ajutat la construirea în apropiere, a unei mănăstiri franciscane moderne, cu materiale aduse din Italia. Unul din pereții mănăstirii este în întregime din sticlă și oferă credincioșilor vederea impresionantelor cruci din apropiere. Și noi, partenerii acestui proiect, am așezat o cruce cu numele proiectului, după ce aceasta a fost sfințită în mănăstire.
Într-una din zilele reuniunii, am avut posibilitatea de a cunoaște țările și instituțiile partenere. Fiecare coordonator de proiect din școlile participante a prezentat țara, regiunea, localitatea și școala în care își desfășoară activitatea. Copiii din Lituania ne-au prezentat un program artistic, cu dansuri, cântece populare, piese de teatru tradiționale lituaniene sau din alte țări europene. În altă zi am vizitat vatra, punctul de pornire al celui de-al patrulea oraș ca mărime din Lituania, Siauliai, apoi am servit o cină cu mâncăruri tradiționale la un han aflat la o intersecție de drumuri cu importanță istorică deosebită. Tot în acea locație încărcată de istorie ne-au fost prezentate o serie de cântece și dansuri populare specifice zonei, de către o formație constituită cu douăzeci de ani în urmă. Punctul culminant al serii l-a constituit momentul în care noi, toți participanții la proiect, am fost invitați la dans și la joc. Componenții formației ne-au învățat pași simpli de dans tradițional, dar și unele jocuri specifice, care au creat o atmosferă de bună-dispoziție.
S-a dansat pe acorduri bihorene
„A sosit și rândul nostru, al invitaților, de a prezenta, în cadrul serii naționale, dansuri și jocuri din țările noastre. Colegii mei, dl director Ioan Hora și dna prof. Adriana Luca (de la Liceul Teoretic "Lucian Blaga" din Oradea), au dansat un dans bihorean care a plăcut partenerilor, a fost îndelung aplaudat și s-a încheiat cu un bis. S-a dansat împreună cu colegii din celelalte țări pe acorduri bihorene, ca o prefață la întâlnirea din octombrie 2010, din România”, ne-a povestit inst. dr. Dorina Roman - coordonator de proiect.
În după-amiaza zilei de 11 noiembrie, coordonatorii proiectului au fixat următoarele întâlniri, au discutat temele care vor fi abordate în cadrul viitoarelor reuniuni de proiect, produsele finale, modalitățile de evaluare și de diseminare a activităților. Urmează a fi realizat un website al proiectului, care va fi actualizat permanent de către toți partenerii.
Ne-am întors acasă cu bucuria participării la o reuniune de proiect foarte bine organizată, reușită, bogată în activități, o reuniune în care am consolidat relația de parteneriat stabilită pe cale electronică pe vremea când se lucra la alcătuirea proiectului și când cu toții am împărtășit bucuria aprobării acestuia în cele cinci state menționate, dar și regretul că la această bucurie nu participă și colegii din Turcia, Grecia sau Marea Britanie, care nu au primit aprobarea și cu care sperăm să colaborăm la proiecte viitoare. Putem afirma fără să greșim că am reușit să dezvoltăm frumoase relații de prietenie și sperăm că proiectul va fi o reușită din toate punctele de vedere. (Dorina R.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La lituanieni, crucile simbolizează binele, dragostea și speranța.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:56:31 Ora standard a Europei de Est