Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozion bihorean la C.D.I. Ștei

În cadrul parteneriatului „Împreună pentru viitor”

Simpozion bihorean la C.D.I. Ștei

În cadrul parteneriatului „Împreună, pentru viitor”, semnat între Școala cu clasele I - VIII Lazuri de Beiuș și Școala cu clasele I - VIII „Miron Pompiliu” Ștei, în etapa a II-a, s-a desfășurat simpozionul bihorean „Perspective educaționale moderne și interdisciplinare”.

Acest eveniment insolit a avut loc, joi, 17 decembrie 2009, la Centrul de documentare și informare al Școlii cu clasele I - VIII „Miron Pompiliu” Ștei, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar și Casa Corpului Didactic Bihor. Manifestarea a fost structurată pe mai multe secțiuni: Perspective moderne utilizate în predarea disciplinelor școlare; Interdisciplinaritatea și aplicabilitatea cunoștințelor dobândite în școală; Noile educații și problematica lumii contemporane; Management educațional eficient.
Ca argument important al organizării acestui eveniment a fost, în primul rând, dorința de a realiza un schimb de idei între dascăli aflați în școli situate la distanțe considerabile în vederea promovării unor aspecte pozitive ale activităților educative. La acest argument, adăugăm voința de a diversifica activitatea didactică tradițională prin aplicarea la modalitățile alternative mai flexibile și de ce nu mai atractive prin care să se poată acoperi o arie cât mai largă de obiective generale și specifice ale diverselor obiecte de studiu și prin care să se adâncească aspectul practic, participativ al învățării. Nevoia  de redescoperire a adevăratelor valori estetice și morale este un alt obiectiv  urmărit prin acest gen de activitate. Acțiunea a prilejuit un real și emoționant schimb de idei, cei prezenți demonstrând o largă deschidere spre metodele moderne de predare, spre interdisciplinaritate și spre noile forme de educație.
 La întâlnirea noastră de minte și suflet cu oamenii preocupați de destinul învățământului românesc și mai ales de munca de cercetare, au fost prezenți invitați de marcă ai vieții bihorene; din partea C.C.D. Bihor a participat prof. metodist Rodica Popa; Direcția de Sănătate Publică Bihor a fost reprezentată de distinsa doamnă director adj. Zoia Bitea, iar breasla artiștilor bihoreni a fost configurată prin blândele cuvinte și glasul inconfundabil al minunatei soliste Corina Szatmari. Invitații au răspuns unor întrebări cu tentă culturală, dar și personală.
Cele mai valoroase lucrări vor fi publicate
Participanții la simpozion s-au prezentat cu lucrări interesante, bine documentate și admirabil susținute în plenul sesiunilor, iar cele mai valoroase și originale lucrări vor fi publicate într-o carte sub egida Editurii Didactica Militans a Casei Corpului Didactic Bihor și prin grija și amabilitatea tipografiei Metropolis din Oradea. 
Pentru reușita manifestării, se cuvine să mulțumim organizatorilor, gazdelor, invitaților și partenerilor, tuturor celor care s-au implicat în derularea evenimentului: director Flori Crețiu, director Geta Mușet, inst. Adriana Colda, prof. Adelina Mangra, educ. Bodin Irina, înv. Bodin Alexandra, prof. Andreea Dumbravă, prof. Lia Creț, prof. Adela Rădac, medic Adriana Baic, inst. Carmen Bercea. (C.F.)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:20:44 Ora standard a Europei de Est