Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria apropierii Crăciunului

Serbarea clasei I A

Bucuria apropierii Crăciunului

„Dintre toate faptele de gând și de suflet săvârșite de ființa ce se cheamă Om, aspirația spre conviețuirea, în armonie și smerenie, cu Părintele de deasupra și cu legile Lui care guvernează Viața și Moartea, constituie, poate, dimensiunea sa cea mai specifică, omenească prin excelență” (Silvestru Boatcă, George Șovu, De românească învățătură, p. 3)

Găsind în această carte colinde și poezii inedite, am hotărât să le învățăm și să bucurăm cu ele pe invitații la serbarea de Crăciun a clasei I A de la Școala cu clasele I –VIII „Avram Iancu” din Oradea (îndrumați de prof. Cozma Aurica). După ce elevii au scris o scrisoare Moșului, scrisoare în care-i arătau ce multe cuvinte știu să scrie și să citească, întrebați ce cred despre sosirea Moșului, copiii mi-au mărturisit cu entuziasm convingerea lor că Moșul va veni la serbarea pregătită...
În fața unei asemenea credințe în sosirea lui Moș Crăciun, trebuie să creadă și cei mari! Probabil de aceea au venit în număr așa de mare spectatorii: părinți, bunici, mătuși, verișori... Serbarea a început cu colinda Moș Crăciun și cu sosirea lui Moș Crăciun cel mic; aceasta pentru sincronizarea cu versurile poeziei Otiliei Cazimir. Au urmat alte colinde frumoase și recitarea unor versuri din poeziile Crăciunul copiilor, de Octavian Goga, Simplitate, de Vasile Voiculescu sau din colinde mai puțin cunoscute:                             
Cer și mare
Cer și mare și pământ/ Lăudăm pe Domnul Sfânt./ Deci și tu inima mea/ Cântă astăzi slava Sa!            
Colindă de copil         
Sculați, sculați, boieri mari/ Că vă vin colindători/ Noaptea pe la cântători/ Și v-aduc pe Dumnezeu/ Și vă roagă să trăiți/ Și ca pomii să rodiți/ Și ca ei să-mbătrâniți!
 Parcă anticipând darurile de la Moșul, una dintre crăciunițe: Rebeca a recitat:
„Ce ne-aduce, Moș Crăciun?
Tot ce e frumos și bun!/ Un cal mic de călărit/ Cărți frumoase de citit!”  
 Nu le-a adus Moșul un cal de călărit; cu siguranță știe și el despre universul copilăriei descris în Amintirile... lui  Creangă, dar le-a adus cărți frumoase, fructe și dulciuri, printre care și un moș mare de ciocolată. Fiecare copil a primit o carte cu o poveste scrisă și minunat ilustrată, dar diferită de a celorlalți colegi... La ora de literatură pentru copii, o vor „citi”, recunoscând toate literele învățate, dar o vor parcurge integral atunci când vor cunoaște toate literele.
 După plecarea Moșului, solicitat prin trei apeluri telefonice de alți copii care-l așteptau, a urmat sărbătorirea zilelor aniversare ale copiilor: Georgiana, Rebeca, Alex și Andrei. Sub privirile admiratoare ale celor mari, copiii s-au întrecut în... dansul scaunelor. La final, pe podium au urcat: Rebeca, Sergiu și Robert. Sărbătoriții și părinții lor au servit copiii și pe toți cei prezenți cu bunătățile pregătite.
Așadar, prin versuri și colinde, dans și voie bună, spiritul și bucuria Crăciunului ne-au cuprins pe toți. „Este cea mai frumoasă zi din viața mea! a exclamat Tatiana. La plecare, cei care s-au întâlnit cu gazda bună (doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu) au primit și câte un covrig. Așa se dau colindătorilor: nuci și covrigi.
Tuturor, Sărbători fericite! (Aurica C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:35 Ora standard a Europei de Est