Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Rod al colaborării dintre A.S.E.B. Oradea și Asociația „Morărița”,

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Ca urmare a colaborării dintre Asociația studenților și elevilor basarabeni din Oradea (A.S.E.B. Oradea) și Asociația „Morărița”, desăvârșită printr-un protocol semnat în noiembrie 2009, s-a derulat o serie de activități comune, cum ar fi: pregătirea și deplasarea unui grup comun de douăzeci de participanți la manifestările dedicate sărbătoririi Zilei naționale a României la Alba-Iulia, precum și oferirea unui număr de douăzeci de abonamente către elevii și studenții basarabeni, pentru vizionarea pieselor de teatru din stagiunea 2009 - 2010 a Teatrului de Stat din Oradea.

„220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” - Ucraina
Pe lângă toate acestea, anul 2009 a fost încununat cu participarea unei delegații orădene, formate din Tiberiu Moraru, președintele Asociației „Morărița”, Anatol Cojocari, președinte A.S.E.B, Ștefania Bălănescu, reprezentanta deputatului minorității slovace din România și dl Adrian Merka, la cea de-a IX-a ediție a Simpozionului internațional românesc, cu genericul „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos”. Această localitate din regiunea Transcarpatia, Ucraina (situată la doar câțiva kilometri de centrul geografic al Europei) a fost gazda nobilului eveniment organizat de dl Ion Botoș, președintele Uniunii Regionale a Românilor din Transcarpatia „Dacia”, gazdă a românilor de pe ambele maluri ale Tisei (Ucraina și România).
Astfel, simpozionul desfășurat în această străveche vatră de istorie românească a început sâmbătă (12 decembrie 2009), odată cu primirea delegațiilor de participanți: de la Cernăuți au venit reprezentanții Consulatului General al Ambasadei României în Ucraina – conduși de  consulul general Tatiana Popa, cei din Comunitatea Românească din Ucraina – conduși de deputatul dr. Ion Popescu, cunoscuții poeți bucovineni Vasile Tărâțeanu și Vadim Bacinschi; de la Odessa, vice-consulul României Aurelian Rugină, membri ai Comunității Românești din Crimeea, conduși de Nicolae Untilă; de la București au onorat simpozionul dna Ana-Maria Craus și Carol König, consilieri în cadrul Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, precum și a Ministerului Culturii și Cultelor, printre ceilalți participanți numărându-se delegații din Cluj - Napoca, Baia Mare, Satu Mare etc.
În cadrul simpozionului, delegația orădeană a transmis Fundației „Dacia” – gazda și organizatorul simpozionului – un pachet cu cărți, trimis de dna director Ligia Mirișan, din partea Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea. Președintele Asociației „Morărița”, dl. Tiberiu Moraru, a adus cu titlu de exponat pentru Muzeul privat „Dacia Liberă”, o monedă jubiliară ,,1900 de ani de la inaugurarea Monumentului de la Adamclisi“ – emisă recent de Banca Națională a României. De asemenea, Anatol Cojocari, președintele A.S.E.B. Oradea a oferit pe bază de reciprocitate trimiterea în anul 2010 a douăzeci de exemplare din fiecare număr al revistei editate de asociație – „Vreme vine”, în schimbul ziarului Apșa.
Problemele celor circa 500.000 de români din Ucraina
Înălțătorul eveniment a cuprins patru mari momente, marcate prin deschiderea Simpozionului internațional „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” (1789 - 2009), prin prezentarea problemelor de învățământ a românilor din Ucraina, prin lansarea revistei „Familia română” nr. 2 - 3/2009 și ultimul moment marcat prin semnarea unei hotărâri de către membrii Uniunii Interregionale „Comunitatea Românească din Ucraina” care urmează a fi înaintată către cele trei state vecine - România, Ucraina și Republica Moldova. Aceste state n-au reușit nici până la ora actuală să ajungă la un numitor comun cu privire la problemelor celor circa 500.000 de români din Ucraina; probleme cum ar fi: descurajarea învățământului cu predare în limba română de către autoritățile ucraineene, nerecunoașterea diplomelor românești și moldovenești de studii în Ucraina, inexistența unei duble cetățenii pentru românii aflați în Ucraina ș.a. Astfel, prezentarea și dezbaterea problemelor de învățământ specifice românilor din Ucraina au evidențiat tendința statului ucrainean de desființare a învățământului românesc din regiunile unde trăiesc românii.
Participarea delegației orădene la simpozionul de la Apșa de Jos, a însemnat stabilirea de noi coordonate de comunicare și colaborare cu minoritatea românească din Ucraina, precum și dezvoltarea posibilităților de organizare, pe bază de reciprocitate, a unor schimburi cultural-artistice între grupurile româno-moldo-ucraineano-slovacă prin exponenții Tiberiu Moraru, Anatol Cojocari, Ion Botoș și Ștefania Bălănescu. (Anatol C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O delegație orădeană, în Maramureșul istoric.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:08 Ora standard a Europei de Est