Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreunǎ” în cadrul proiectului interjudețean „Culturǎ – Civilizație - Comunitate”

Școala cu clasele I – VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea

„Împreunǎ” în cadrul proiectului interjudețean „Culturǎ – Civilizație - Comunitate”

Școala cu clasele I – VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, în parteneriat cu alte cinci școli din județele Brașov, Galați, Bacău și Alba, colaboreazǎ începând din luna noiembrie 2009 în cadrul unui proiect interjudețean, intitulat „Cultură – Civilizație - Comunitate”.

 În fiecare lună, fiecare școalǎ participantǎ desfășoară activități care sunt centralizate la Școala nr. 2 din  Brașov, unde dl profesor Dumitru  Avădanei, coordonatorul principal al  proiectului, împreunǎ cu echipa sa, editeazǎ revista proiectului. Ediția online a revistei poate fi văzută pe site-ul: www.culturacivilizatiecomunitate.go.ro
 Astfel, „elevii vor realiza punți de prietenie, împǎrtǎșindu-și gândurile lor, aspirațiile, tradițiile și valorile patrimoniului cultural local”, spune dl prof. Dumitru Avǎdanei, în pagina de „început de drum”.
 Echipa de proiect din școala noastrǎ este formată din profesorii: Mocan Ioan - director, coordonatorul proiectului, Szatmari Dorina, Zaha Alina, Matiu Adriana și Prodan Emil.
Împreună cu Asociația DOWN
 În luna decembrie, Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea a derulat în cadrul proiectului activitatea „Împreunǎ”, în colaborare cu Asociația DOWN din Oradea.
 Sufletul acestei activități a fost dl prof. Prodan Emil. Ca de obicei, când este vorba de activitǎți educative, în realizarea activitǎții, s-a implicat cu tot entuziasmul și directorul adjunct, dna prof. Szabo Gyongyi, chiar dacǎ nu face parte din echipa proiectului .
 La începutul lunii decembrie a fost amenajatǎ o salǎ specialǎ unde au fost expuse lumânǎri create de copiii de la Asociația Down. Pe mese, alǎturi de lumânǎri, profesorii și elevii din Consiliul elevilor (implicați de la început în activitate) au avut ideea de a include spre vânzare și cǎrți donate.
 Lumânǎrile de diferite forme au atras imediat atenția elevilor și profesorilor. Toți cei care au intrat în sală au cumpărat cel puțin o lumânare sau o carte.
 „Sunt frumoase și mai bine cumpǎrǎm de aici decât din magazin, așa îi putem ajuta pe cei care le-au creat și au nevoie de sprijinul nostru”, spunea Oana Pușcaș (din VIII C), omniprezentă la acțiune.
 Foarte harnici, și animați de dorința sincerǎ de a ajuta au fost și elevii din clasa a VII-a D: Kis Melania, Szilaghi Alexandru, Lidia Luca, Alexandra Precup, Alexandra Gal și Răzvan Albuțiu.
În vizită la Asociația DOWN
 Vineri, 11 decembrie (în ultima zi de școală din 2009, așa după cum au dorit să fie guvernanții noștri), un grup de elevi (însoțiți de prof. Prodan Emil și Szatmari Dorina) a predat Asociației  DOWN suma de 550 de lei (RON), obținută din vânzarea lumânărilor. Cu ocazia acestei vizite, am reușit să vedem cum se confecționeazǎ lumânǎrile.
 Destinși, primitori, sensibili, plini de afecțiune, copiii de la Down ne-au primit cu brațele deschise, ne-au dat informații, vorbindu-ne și despre alte preocupări de-ale lor: înșirǎ mǎrgele, fac brǎțǎri și mǎrțișoare, decupeazǎ, vopsesc, creează felicitǎri. An de an își diversificǎ paleta de activitǎți și progresează în deprinderi. Acest lucru este posibil datoritǎ îndrumǎrii competente, cu rǎbdare, bunǎtate și înțelegere pe care le dovedesc cadrele de la Asociația DOWN, conduse de prof. Lucia Ciobanu.
La finalul vizitei, ne-am pozat împreună și ne-am făcut urări. (Dorina Szatmari)

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 17:54:31 Ora standard a Europei de Est