Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul internațional de eseuri „Cassini – Astronom”, ediția 2009

Elevi de la Șc. „N. Bălcescu” premiați (la)

Concursul internațional de eseuri „Cassini – Astronom”, ediția 2009

Dacă în toamna anului 2009 nici un elev de la Școala cu clasele I – VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea nu avea experiența unui proiect cu tematicǎ din astronomie, acum, în școalǎ, sunt șase elevi care se pot mândri cu diplome din acest domeniu, purtând prestigiosul simbol al NASA.

Cum a fost posibil?
Prof. Szatmari Dorina, în calitate de coordonator, explicǎ: „Dacă vrei, poți!” Am intrat prin clase în septembrie și le-am făcut cunoscutǎ elevilor ideea acestui concurs, mediatizat pe internet. La început au fost mulți copii interesați, dar în final au rǎmas doar 12 care au studiat tematica și au compus un eseu centrat pe una dintre urmǎtoarele teme: Saturn, Titan sau Tethys și inelele lui Saturn. Dintre cele șase eseuri trimise online (copiii au putut lucra singuri sau în echipe de maximum patru la aceeași lucrare), au ajuns în finalǎ și au fost premiate trei - o cifrǎ record ținând seama de tradițiile în studiul astronomiei pe care le aveau alte școli participante”.
Concursul „Cassini – Astronom” a fost lansat în SUA și pentru prima datǎ, în acest an, a participat și România. În evaluarea eseurilor o mare pondere au avut-o conținutul științific și originalitatea.
Elevii premiați sunt: Sava Andreea (clasa a VI-a B), cu eseul intitulat „Buletin meteorologic de pe Saturn”, Todoran Natalia, Popescu Vanessa, Kis Melania, Toader Beatrice (VII D), cu eseul  „Eclipsǎ de Titan” și Lorincz Patrich (VIII C), al cǎrui eseu a avut titlul „Slalom printre inelele lui Saturn”.
 Fiecare dintre ei a obținut diplome de câștigǎtori, iar Andreea Sava, fiind notatǎ de cǎtre toți membrii comisiei cu 10, a fost premiatǎ și cu un galileoscop – o lunetǎ similarǎ celei folosite de Galileo Galilei în urmǎ cu aproximativ 400 de ani, indicatǎ pentru astronomii amatori  începǎtori.
Decernarea diplomelor și premiilor a avut loc la București, în data de 4 decembrie 2009, cu ocazia Simpozionului național „Întoarcerea din spațiu”. La acest simpozion au fost prezentate activitǎți organizate în România de cǎtre școli, asociații, cluburi, profesori implicați în studiul astronomiei, cu ocazia „Anului internațional al astronomiei – 2009”.
 Cu Andreea Sava și Natalia Todoran... la București
 „Așa că, deși abia sosisem în noaptea precedentǎ de la Madrid, de la cursul „Adventures in Teaching Astronomy”, obținut prin programul Comenius, motivatǎ de perspectiva dezvoltǎrii în Școala „Nicolae Bǎlcescu” a unei atitudini pro-științǎ, susținutǎ de conducerea școlii, am decis sǎ plec din nou spre București, împreunǎ cu doi dintre câștigǎtori - Andreea Sava și Natalia Todoran, pentru a le  „intoxica” de spiritul astronomiei”.
Pentru fete experiența a fost ineditǎ. La  Liceul de Aeronauticǎ „Henri Coandă” din București, de la intrare am fost întâmpinate cu ecusoane, mape, cuvinte de prețuire și bun venit și conduse spre sala de festivitǎți. Acela a fost momentul în care fetele au spus pentru prima datǎ „A meritat sǎ venim!” Au urmat, pe parcursul întregii zile, diferite prezentǎri care au marcat finalul anului 2009 – Anul internațional al astronomiei”. Sufletul manifestǎrilor din cadrul simpozionului au fost dna prof. Elisabeta Picǎ și dl prof. univ. dr. Mircea Rusu.
 Cel mai mult ne-am bucurat când pe scenă au urcat elevii ce formeazǎ lotul național de astronomie al României, deoarece  printre ei au fost și orǎdenii noștri: elevul  Derecichei Denis și dl profesor coordonator Marin Bica, întorși de curând cu premii de la olimpiada internaționalǎ de astronomie din China.
N-am putut rata ocazia de a ne fotografia alături de o adevǎratǎ personalitate în lumea astronomiei - dna prof. univ. dr. Magda Stavinschi, coordonator al AIA (Anul internațional al astronomiei) 2009 pentru România, membru activ în numeroase comisii internaționale pentru cercetare în astronomie. Domnia sa  e deseori ambasadorul României pentru promovarea valorilor prea puțin cunoscute în lume.
 În multe țǎri europene, dar și de pe alte continente, se studiazǎ astronomia ca disciplinǎ de sine stǎtǎtoare. De exemplu, în Bulgaria, astronomia este obiect de studiu separat din clasa I pânǎ în clasa a XII-a. Poate cǎ rezultatele frumoase obținute la olimpiadele de astronomie de cǎtre lotul României, obținute cu multǎ trudǎ prin pregǎtirea elevilor talentați de cǎtre profesori voluntari, în afara orelor din catedrǎ, activitǎțile absolut minunate desfǎșurate de profesori pasionați din toatǎ țara, mesajele transmise în diferite împrejurǎri și de la diferite niveluri vor determina Ministerul Educației, Cercetării și Inovării sǎ gǎseascǎ o soluție pentru a face loc astronomiei, nu aglomerând programa școlară, ci abordând întrega  educație dintr-o altă perspectivǎ. (Dorina Szatmari)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:21:50 Ora standard a Europei de Est