Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sub semnul excelenței

Ziua școlii la Liceul Teologic Greco-Catolic

Sub semnul excelenței

Liceul Teologic Greco-Catolic din Oradea a sărbătorit, vineri, 1 iunie, Ziua școlii, sub semnul excelenței, am putea spune, dat fiind faptul că anul 2007 este pentru elevii și dascălii școlii unul de excepție, după cum aveam să aflăm din cuvântul de deschidere rostit de directorul liceului, prof. Andrei Cristea - „ anul 2007 este anul cu cele mai multe premii câștigate de elevii liceului nostru”.

Burse acordate de partenerii italieni
Partenerii italieni prezenți la festivitate s-au arătat dornici să ofere două burse, una socială pe trei ani, iar cealaltă pe un an, celui care are cea mai mare medie generală în primii trei ani de liceu.
Cu aceste vești bune, și cu felicitările și încurajările primite din partea Preasfinției Sale Virgil Bercea, episcopul greco-catolic, a început programul artistic dedicat Zilei școlii, cu un minirecital susținut de membrii corului condus de prof. Monica Nica.
În fața scenei, la două mese, două echipaje de elevi aveau să se-ntreacă în cadrul concursului tradițional de cultură generală, răspunzând în scris la 28 de întrebări. Concursul a fost pregătit de prof. Dorina Gurău și Adina Stancu, iar pentru jurizare a fost desemnat un „complet” alcătuit din prof. Maria Șandor (director adjunct al liceului), Emilia Cotuna și Georgeta Fodor.
Programul artistic
 În timp ce concurenții se consultau și formulau răspunsurile în scris, pe scenă evoluau noi și noi artiști (din clasa a IX-a A, îndrumați de prof. Mihaela Popovici) în cadrul a patru momente teatrale din literatura clasică românească și postmodernă, contemporană. Elevii clasei a XI-a B și-au prezentat proiectul realizat la ora de științe, dorind să atragă atenția asupra pericolului la care ne expunem consumând produse alimentare  care conțin aditivi (E-uri). Sportivi din clasele a X-a A și B (îndrumați de prof. Dana Cristea) ne-au încântat cu câteva construcții piramidale. O plăcută surpriză ne-a oferit Marina Filip (din clasa a V-a B), cu piesa „Vis american”. Corul a revenit la final cu câteva piese de succes, încheind cu LA MULÞI ANI, cântat de întreaga sală.
Până să înceapă ploaia, în curtea școlii s-au desfășurat întreceri sportive și desene pe asfalt la care au participat elevi din ciclul primar. În organizarea Consiliului elevilor (sub îndrumarea prof. Monica Blaga), unii s-au angajat să caute comoara (și acesta fiind tot un concurs tradițional îndrăgit). Din cauza ploii, două activități au fost amânate. E vorba de meciul de fotbal dintre profesori și elevi, și de concursul de biciclete (pregătit de prof. Rodica Mureșan și Șerban Bene). Organizatorii manifestării dedicate Zilei școlii (directorul Andrei Cristea, Stancu Adina, consilier educativ, și Rodica Mureșean) ne-au asigurat că cele două activități vor fi reprogramate. A urmat un adevărat maraton al premierelor, cu peste 60 de protagoniști (după cum ne spunea prof. Monica Blaga), câștigători a diferite concursuri școlare și extrașcolare, inclusiv concursurile desfășurate în și de Ziua școlii. (Ov. D.)

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Sub semnul  excelenței).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:40 Ora standard a Europei de Est