Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

“Jocuri pentru călătorii în spațiul cosmic”

În ajun de 1Iunie

“Jocuri pentru călătorii în spațiul cosmic”

Șapte echipaje de copii și un echipaj de profesori au trăit ieri, în ajun de 1 Iunie, la Școala cu clasele I-VIII “Dimitrie Cantemir” din Oradea, experiențe inedite în universul copilăriei fericite, cu jocuri și jucării, filme și concursuri, cu picioarele pe Pământ și cu capul în ”nori”, navigând cu gândul spre alte galaxii.

 Ideea năstrușnică de a organiza “Jocuri pentru călătorii în spațiul cosmic” îi aparține profesoarei de (limba) matematică, dna Szatmari Dorina, care vara trecută, a petrecut zile bune în Huntsville, Alabama, SUA, ca bursieră  a Advanced Space Academy for Educators, iar peste două săptămâni va pleca din nou,  această activitate fiind ca o încălzire sau o repetiție generală.
Îmbrăcând forma jocului, activitatea ar putea părea lipsită de valențe instructiv-educative, dar numai pentru persoanele din afara sistemului (de învățământ), care nu pot pricepe că în activitățile didactice poți învăța orice, la orice nivel chiar prin joc. Profesoara Dorina Szatmari și-a propus să ofere copiilor „bucuria cunoașterii prin bucuria jocului”, prin popularizarea unor noțiuni legate de astronomie, însușirea de noi cunoștințe de fizică (gravitație, imponderabilitate…), stimulând creativitatea și gândirea logică, pentru ca la final, și unii și alții, elevi și profesori, să poată spune că s-au aflat în al nouălea cer.
Galacticii și universalii… din a V-a A și B, a VI-a B și C, a VII-a A, dar și profesorii-elevi (Mihaela Ștef, Diana Cornea, Florica Dobai, Melania Comoș) au găsit pe mese, în cadrul celor opt ateliere de lucru, fel de fel de jucării cu care să se joace, trecând de la un atelier la altul și gândind ce jucării ar putea lua cu ei dacă ar face o călătorie în cosmos, ținând cont de gravitație și imponderabilitate. Iar testul de final tocmai acest lucru verifica dacă s-a înțeles că în spațiul cosmos nu te poți juca orice și cu oricare jucărie (domino, marocco, Yo-Yo, bumerang, bagmington, cu o găletușă cu nisip, să sari coarda, să bați mingea). Filmul (prezentat de prof. de fizică Amalia Boroș) le demonstra ce se poate și ce nu se poate face atunci când te afli într-o navă aflată în spațiul cosmic, iar prof. Valentina Matei le-a făcut demonstrații: lansarea balonului elicopter, a farfuriei zburătoare, rotirea titirezului, mișcarea elefănțelului plimbăreț și acrobațiile claunului circar. La mese sau pe interval, se putea juca tenis de masă, volei, quatrene, se putea sări coarda, iar la final s-a ieșit în curte pentru testarea bumerangului. La activitate au mai colaborat prof. Galiș Viorica și Ioan Fildan, iar conducerea școlii (director Teodora Codău, director adjunct Szekely Elisabeta) a văzut totul și a apreciat eficiența activității didactice.
Înregistrările filmate vor ajunge la compartimentul Educație al N.A.S.A., împreună cu cele făcute la alte trei activități coordonate de prof. Dorina Szatmari („Numerele vii”, Extraterestru pentru o zi, Sistem solar pe role), întrucât profesoara de matematică va participa între 17 și 29 iunie pentru a doua oară la un curs organizat de Advanced Space Academy for Educators, din Huntsville, Alabama, SUA.
 În condiții de imponderabilitate scăzută, grație activităților care s-au desfășurat, în exclusivitate, cu picioarele pe parchet, eficiența jocurilor a fost maximă, la tensiune constantă și intensitate maximă de trăire sufletească, și cu un coeficient scăzut de surmenaj fizic. Jocurile și jucăriile au plăcut, drept pentru care unii s-au arătat dezamăgiți că întotdeauna  tot ce e bun și frumos se termină repede!
Ovi DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (“Jocuri pentru călătorii în spațiul cosmic”).

Trimite email
duminică, 2 februarie 2025, 13:59:31 Ora standard a Europei de Est