Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Astăzi, la cel de-al doilea tur de scrutin

Asigurarea climatului de ordine și siguranță publică (și)

Astăzi, la cel de-al doilea tur de scrutin

La fel ca în primul tur de scrutin, desfășurat la 22 noiembrie 2009, când cadrele Ministerului Administrației și Internelor din județul Bihor au acționat în sistem integrat pentru asigurarea pazei secțiilor de votare, a măsurilor de ordine și liniște publică, și în perioada 5 – 7 decembrie, peste 1.500 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști de frontieră vor acționa pentru ca procesul electoral să se desfășoare în județul Bihor în mod corect, în siguranță și fără nici un fel de incidente.

Numărul secțiilor de votare constituite pe raza județului Bihor rămâne același, respectiv 758 de secții, din care 106 secții sunt speciale. Persoanele care vor vota în secțiile speciale au la dispoziție patru astfel de secții în municipiul Oradea, trei în comuna Sânmartin (Băile Felix) și câte una în fiecare municipiu, oraș și comună a județului.
Din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Bihor, 326 de polițiști vor acționa direct pentru paza celor 326 de secții de votare care le revin în competență.
Pentru asigurarea ordinii și liniștii publice pe perioada votărilor, în județul Bihor vor acționa aproximativ 380 de polițiști cu atribuțiuni în domeniile ordine publică, poliție rutieră, investigații criminale, investigarea fraudelor. Alți 70 de polițiști din cadrul I.P.J. Bihor vor constitui rezerva de intervenție în cazul producerii unor eventuale evenimente deosebite în această perioadă.
Echipele de intervenție, din care fac parte și polițiștii Serviciului de Intervenție Rapidă din cadrul I.P.J. Bihor, sunt distribuite pe orașele și municipiile județului, pentru a se putea acționa cu maximă operativitate. 
Din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, 300 de jandarmi vor asigura paza a 136 de secții de votare și a Biroului Electoral Județean, iar alți 25 vor asigura rezerva de intervenție. 
La sediul I.J.J. Bihor va fi dispusă o echipă de intervenție care va avea competență pe raza întregului județ.
De asemenea, vineri, 4 decembrie, jandarmii bihoreni au asigurat protecția transporturilor buletinelor de vot pe rutele Oradea – Aleșd – Marghita – Valea lui Mihai și Oradea – Salonta – Tinca – Beiuș – Ștei.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor va asigura paza a 218 secții de votare situate în municipiul Oradea și pe raza județului. În misiune vor fi angrenați 436 de pompieri, iar alți 52 vor constitui rezerva forțelor angrenate în paza secțiilor de votare.
În perioada 30 noiembrie – 4 decembrie a.c., cadrele din Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Crișana” al județului Bihor au efectuat controale pe linia apărării împotriva incendiilor în localitățile din județ unde vor funcționa  secțiile de votare. Au fost transmise măsurile de apărare împotriva incendiilor, cu accent pe cele specifice provocate de instalațiile electrice și de încălzire, de focul deschis și de fumat, măsuri ce trebuie respectate în perioada premergătoare și pe timpul desfășurării procesului electoral, pentru a se preveni situațiile de urgență.
Din partea Inspectoratului Poliției de Frontieră al județului Bihor, 124 de polițiști de frontieră vor asigura paza a 66 de secții de votare de pe raza județului Bihor.
Școala de Agenți de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” Oradea va asigura paza a 12 secții de votare de pe raza municipiului Oradea. Reprezentanții acestei instituții vor suplimenta dispozitivul de ordine și siguranță publică din municipiul Oradea cu 80 de elevi din anul II de studiu, pe toată durata desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin electoral.
Principalele obiective urmărite în cadrul misiunilor desfășurate de reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor sunt, potrivit competențelor, paza secțiilor de votare, menținerea ordinii și siguranței publice și prevenirea oricăror evenimente negative, precum și aplicarea cu fermitate, corectitudine și echidistanță a prevederilor legale atunci când se constată încălcări ale legii.
Sesizați la 112 evenimentele de natură electorală!
În ziua celui de-al doilea tur de scrutin, în dispeceratul de urgență 112 din județul Bihor va fi desemnată o persoană specializată pentru preluarea apelurilor de natură electorală, astfel încât să nu fie afectată capacitatea de gestiune a apelurilor de urgență.
Orice persoană care constată o încălcare a prevederilor legislației electorale, poate să o sesizeze de îndată, prin intermediul apelului 112, urmând ca toate sesizările primite să fie verificate cu celeritate, iar în cazul în care acestea se confirmă, să fie luate măsurile impuse de lege.
Managementul integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice
 Vă reamintim faptul că, în spiritul conceptului de management integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice, încă de la începutul campaniei electorale, la nivelul județului Bihor a fost constituit Centrul operațional de comandă, care reunește reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor, cu atribuții în asigurarea unui climat corespunzător desfășurării alegerilor prezidențiale.
Comunicare unitară, prin intermediul Centrului de comunicare județean Bihor
Totodată, s-a constituit Centrul de comunicare județean Bihor, format din purtătorii de cuvânt ai fiecărei structuri subordonate M.A.I. din județul Bihor și purtătorul de cuvânt al Instituției prefectului. Centrul de comunicare județean Bihor (CCJ Bihor) funcționează la sediul I.P.J. Bihor, pe lângă Centrul operațional de comandă.
Pe parcursul întregii zile de duminică, 6 decembrie, jurnaliștii bihoreni vor fi informați în legătură cu modul de desfășurare a procesului electoral, sesizările primite și măsurile luate în fiecare caz în parte, contravențiile și infracțiunile constatate, prin intermediul informărilor transmise de CCJ Bihor.
Polițiștii bihoreni continuă și în ziua celui de-al doilea tur de scrutin acțiunile pentru prevenirea și combaterea turismului „electoral”
Duminică, 6 decembrie, în ziua desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin electoral, polițiștii rutieri bihoreni, alături de reprezentanții A.R.R. Bihor, vor acționa pentru prevenirea și descurajarea turismului „electoral”. Vor fi organizate filtre rutiere fixe și mobile pe raza întregului județ, la toate intrările și ieșirile din municipii și orașe, la limitele de județ și în preajma tuturor secțiilor speciale amenajate pe raza județului Bihor, iar polițiștii vor verifica cu atenție toate autovehiculele care efectuează transport rutier de persoane, urmând a fi sancționate cu fermitate orice abateri de la lege constatate.
Vă reamintim faptul că, potrivit prevederilor art. 58 lit. h și art.59 lit. c din O.U.G. nr. 109/2005 (Ordonanța de urgență privind transporturile rutiere) „efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii ocazionale ale unor persoane care nu sunt menționate în documentul de transport se sancționează cu amendă de la 2.500 de lei la 5.000 de lei”.
Astfel, legea sancționează transportatorii care efectuează curse speciale ocazionale, altele decât cele uzuale, dacă aceștia nu pot prezenta un tabel complet, cu datele persoanelor pe care le-au transportat ocazional.
Totodată, reamintim cetățenilor faptul că, potrivit prevederilor art. 26 din  Ordonanța de Urgență nr. 95 din 2 septembrie 2009 privind modificarea și completarea Legii nr. 370/2004 pentru alegerea președintelui României,
„Fapta persoanei care votează: a) fără a avea acest drept, b) de două sau mai multe ori, c) prin introducerea în urnă a mai multor buletine de vot decât are dreptul un alegător... se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă și interzicerea exercitării unor drepturi”.
Forțele din cadrul structurilor subordonate Ministerul Administrației și Internelor din județul Bihor asigură populația că vor acționa ferm față de orice încălcare a legii și vor manifesta echidistanță, indiferent de calitatea celor care încalcă normele legale în vigoare. De asemenea, recomandăm tuturor cetățenilor să respecte legea și să anunțe la numărul unic de urgență 112 orice faptă care încalcă reglementările electorale.
 Sesizați la 112 faptele care încalcă legea electorală!
„VOTUL ILEGAL ÎNSEAMNĂ ÎNCHISOARE!”
Centrul de comunicare județean Bihor
persoană de contact: purtător de cuvânt, inspector principal de poliție, Alina DINU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:43 Ora standard a Europei de Est