Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În deplină armonie și iubire!

„Inimi pentru inimi”

În deplină armonie și iubire!

În 3 decembrie 2009 (de la ora 12.05 la 12. 06), în multe școli din Oradea, inimioarele copiilor și ale dascălilor lor au bătut în spirit de solidaritate cu inimile persoanelor cu dizabilități.

Acțiunea s-a înscris ca prima etapă în vastul proiect destinat zilei de 3 decembrie, Ziua internatională a persoanelor cu dizabilități, intitulat „Inimi pentru inimi”, proiect inițiat și coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 Oradea, sub îndrumarea doamnei director, prof. Elena Erdeli și a prof. Daniela Maier.
 Mânuțele copiilor din C.S.E.I. nr. 3, alături de cele ale colegilor lor de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, sub îndrumarea prof. Vasile Junc, Doroghi Mihaela, Roxana Suciu, Nicoleta Mladin și Mihaela Strete, s-au împletit în confecționarea a peste 200 de inimioare pictate pe hârtie, pe care apoi le-au distribuit altor colegi de la C.N. „Iosif Vulcan” (inst. Maria Donca și Carmen Bozântan), Școala cu clasele I-VIII nr. 16 (prof. Maria Panc și prof. Maria Ungur), Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” (prof. Liliana Haiduc, Podină Luminița, Butcovan Lucia, Kiss Claudia, Mascaș Ramona, Fele Ramona și Eler Codruța), C.S.E.I. nr. 1 (prof. Rodica Haș), Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin (prof. Știube Elena și Petrescu Silvia), inimioare care, la ora 12 și 5 minute ,au început să bată în același timp, în același ritm în toate școlile implicate, ca semn al solidarității între persoanele cu dizabilități și semenii lor.
  Această zi a fost și un bun prilej de socializare între studenții anilor II și III de la Psihopedagogie specială (Facultatea de Științe Socio - Umane din cadrul Universității din Oradea, coordonați de prof. Peter Karla și Raluca Onicaș) și copiii școlii noastre. Studenții au participat la acțiune, luând apoi copiii într- o plimbare la Mc Donald’s. Plimbarea, meniul de care s-au bucurat copiii, urmate de joacă în parcul „1 Decembrie”, au constituit un moment de relaxare și relaționare atât pentru studenți, cât și pentru copii.
  Pe aceeași temă, dedicată zilei de 3 decembrie, s-a desfășurat la Tinca o etapă a proiectului „Acceptă-mă așa cum sunt”, proiect coordonat de Ramona Vidican - psihopedagog în învățământul special, în parteneriat cu: I.S.J. Bihor, Direcția pentru Protecția Copilului, Consiliul Județean și C.S.E.I nr. 3 Oradea. (Daniela M. & Maria U.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...