Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Caracterul – cheia către succes!

Viața, ca un joc de echipă

Caracterul – cheia către succes!

Prof. Delia Mela și prof. Delia Sim, profesori de engleză la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, respectiv, Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, au pus de un parteneriat, intitulat „Interculturalitatea - o șansă de a ne cunoaște”, iar vineri, 4 decembrie 2009, a avut loc prima întâlnire de proiect, la Sălard.

La reuniune, a fost invitat și dl Paul Copu, reprezentant (președinte) al fundației „Character First” din USA pentru România.
Multe lucruri interesante au aflat partenerii de proiect (elevii liceeni din clasa a IX-a D, de la C.T. „M. Viteazul” și elevii din clasa aVIII-a de la gazde, adunați în CDI) de la dl Paul Copu (fost vicecampion mondial la Sofia, la 3.000 m obstacole, în 1977 și campion mondial în Mexic, în 1979, multiplu campion național și balcanic, care de 20 de ani trăiește în USA). Vorbind despre caracter și despre „secretul” succesului, campionul mondial i-a îndemnat pe elevi să privească viața ca pe un joc de echipă, în care caracterul persoanei valorează mai mult (cel puțin pentru angajatorii americani) decât pregătirea profesională. „Succesul în viață depinde foarte mult de felul în care ne comportăm, cum știm să interacționăm. Vorba proverbului: Ce semeni aceea culegi. Privind aceste imagini, vă invit să vă întindeți imaginația și să fiți nițel cu capul în nori! Din alergător, am ajuns, acum, în fața voastră, conferențiar. Eu sunt de trei ori profesor: de educație fizică, de sport și antrenor (glumește campionul). Organismul meu este mai mare decât Calea Lactee...”
Întâlnirea cu Paul Copu a fost o terapie naturistă de milioane, în care atât elevii, cât și dascălii s-au încărcat cu energie pozitivă.
„Cântările Domnului”
Din CDI, partenerii de proiect s-au retras să se echipeze corespunzător pentru spectacolul din sala de sport, unde îi așteptau și alți artiști. Așa încât, în partea a doua, am asistat la un regal artistic puțin obișnuit și deloc sperat la un asemenea nivel. Vitejii orădeni din a IX-a D, îndrumați de prof. de religie Ileana Petrica au prezentat sceneta „Cântările Domnului”, urmată de un recital de cântece și colinde în engleză, sub bagheta prof. de engleză și diriginte Delia Mela. Gazdele le-au replicat tot în română și engleză cu artiștii claselor a VI-a și a VIII-a, conduși de prof. de engleză Delia Sim și prof. de muzică, Margittai Tamas (la orgă și chitară).
Lor li s-au alăturat și alți artiști din școală: gimnaziști maghiari, îndrumați de prof. Ghitea Julia, elevi din clasa a IV-a, înv. Korosi Maria, precum și dănțăușii din clasa a II-a A, înv. Florica Ardelean, care și-au intitulat momentul lor artistic „Sunt un pui de românaș”.
Conducerea școlii (Grupului Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, director – Grațian Hanga, director adjunct – Nagy Irina) se arată încântată de asemenea inițiative și sprijină dascălii și elevii în derularea proiectelor școlare.
„Mă bucur de această inițiativă a profesorilor de engleză și de acest parteneriat cu Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea. Am mai avut parteneriate cu elevi și dascăli din Ungaria, Austria și Elveția, iar acesta este primul la nivel județean. Tema este una potrivită și incitantă „Caracterul – cheia către succes”, iar prezența unui campion mondial în școala noastră nu poate decât să ne onoreze și să ne bucure nespus”, ne-a declarat directorul școlii, prof. Grațian Hanga. Cu ochi buni este privit acest parteneriat și de către prof. Camelia Pop, responsabil de proiecte și programe comunitare la nivelul colegiului orădean.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în 12 februarie 2010, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Caracterul – cheia către succes!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:33 Ora standard a Europei de Est