Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Sentimentul lucrului bine făcut e o premisă pentru a fi fericit!”

La Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, a fost lansată cartea „Fericirea...”

„Sentimentul lucrului bine făcut e o premisă pentru a fi fericit!”

Catedra de Sociologie și Asistență Socială și Centrul de Studii asupra Transformărilor Sociale au organizat, miercuri, 2 decembrie 2009, o manifestare care se vrea o tradiție - „să ne prezentăm producțiile noastre”, după cum a ținut să sublinieze prof. univ. dr. Gheorghe Șișeștean.

De această dată, a fost lansată cartea lui Sergiu Bălțătescu, intitulată „Fericirea în contextul social al tranziției postcomuniste din România”.
Despre Fericirea... lui Sergiu Bălțătescu au vorbit: conf. univ. dr. Florica Ștefănescu, prof. univ. dr. Floare Chipea și prof. univ. dr. Gheorghe Șișeștean.
„ Nu știu cât a fost de fericit colegul nostru, Sergiu Bălțătescu, atunci când a scris-o, dar cartea i-a adus titlul de doctor în sociologie și de conferențiar doctor. În comunitatea sociologilor, este o carte de referință, de specialitate...”, ține să ne asigure, dintru început, conf. univ. dr. Florica Ștefănescu.
Iar prof. univ. dr. Floare Chipea o consideră „o lucrare solidă, aplicată și documentată, care cuantifică foarte multe ore și zile de muncă și preocupări pentru cunoașterea metodologiei, o mare meticulozitate pentru detaliul de tehnică, o lucrare prin care Sergiu se proiectează ca un sociolog meticulos, care stăpânește metodele de cercetare în sociologie. Lecturând-o chiar nu am avut niciun moment, nu am găsit un mod de abordare care ar putea fi criticat. Titlul e provocator. Fericirea ca bunăstare sau ca viață bună. Cartea dezvoltă astfel cel mai important aspect al societății, acela de a asigura bunăstarea, privită dintr-o perspectivă și printr-o abordare sociologică. El definește fericirea din punct de vedere teoretic prin prisma a trei obiective mari, după ce a parcurs foarte multe surse bibiografice interne și externe, ceea ce presupune o muncă enormă, începând cu anticii și epoca medievală, nelipsind abordările românești, după cum subliniază Floare Chipea. Avem de-a face cu o abordare metodologică de-a dreptul impresionantă, exhaustivă. Din analiza tranziției, cu meticulozitate, extrage și propune un model teoretic de abordare, o propunere de teorie, prin analiza indicatorilor sociali care măsoară bunăstarea socială a populației. Concluzionând, vom spune că avem în față o lucrare excepțională de sociologie, care i-a adus titlul de conferențiar doctor”, conchide prof. univ. dr. Floare Chipea.
„O lucrare de pionierat în analize de tip atitudinal”
Cel de-al treilea vorbitor (și coleg de catedră), prof. univ. dr. Gheorghe Șișeștean, și-a declinat bucuria, așa după cum spunem în preambul, de a inaugura o tradiție prin care „să ne prezentăm producțiile noastre... După nenumăratele sale articole care au o circulație internațională, avem de-a face cu o lucrare de o calitate deosebită. Ceea ce aduce nou și interesant este ceea ce analizează: Fericirea – viața bună -, satisfacția în viață și față de viață. Sergiu lansează ideea variației fericirii pe care o cercetează, fericirea ca problemă socială esențială (care în comunism era liniștea „înghețată” ). Avem de-a face cu o lucrare de pionierat în analize de tip atitudinal”, ține să ne convingă prof. univ. dr. Gheorghe Șișeștean.
Autorul (conf. univ. dr. Sergiu Bălțătescu) poartă cu sine cartea (fericirea), subiectul lucrării încă din 1998, când a participat la un curs la București despre calitatea vieții, după cum avea să recunoască la începutul intervenției sale. „De atunci au trecut 11 ani, iar la Oradea, am cunoscut perioada eroică în sociologie. În decursul timpului, mi-au fost refuzate, la nivel național, toate granturile care aveau în titlu fericirea. Vreau să subliniez faptul că sentimentul lucrului bine făcut e o premisă pentru a fi fericit. Iar prin această carte, am dorit să propun o teorie sociologică a fericirii...”  
Sergiu declară că se simte măgulit de aprecierile colegilor săi, dar și fericit pentru ceea ce a reușit să facă, iar în față o avea pe jumătatea sa, pe Daniela Bălțătescu, soția sa, și pe fiica sa, pupila și dulceața căsniciei sale fericite, pe Ruxi cea frumoasă și curioasă, care (de)ține în mâini cheia Fericirii! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sentimentul lucrului bine făcut e o premisă pentru a fi fericit!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:35 Ora standard a Europei de Est