Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cinci națiuni, o comunitate”

Programul de burse Fred Robey

„Cinci națiuni, o comunitate”

Fondul de Dezvoltare a Euroregiunii Carpatice (FDEC) România, organizație membră în rețeaua fundațiilor carpatice, a lansat în România, în septembrie 2008, Programul de burse Fred Robey. De atunci, FDEC România a acordat 15 burse, în valoare de 1.000 USD/bursă/an universitar.

Beneficiarii acestui program sunt studenți din centrele universitare Oradea, Baia Mare și Sighetu Marmației. Principalii susținători ai acestui program au fost, pe de o parte inițiatorul său, dl Fred Robey, căruia i s-au alăturat membri ai clubului Rotary din Sighetu Marmației și, pe de altă parte, cetățenii care au ales să folosească oportunitatea oferită de 2% pentru a contribui la această inițiativă.
„Bursa pentru mine a reprezentat „oxigenul” de care aveam nevoie...”
„Din punct de vedere financiar, această bursă a fost un sprijin foarte important în obținerea permisului de conducere, esențial pentru dobândirea independenței mele. Eu nu am acces la transportul  în comun, acesta nefiind adaptat utilizatorilor de scaun rulant” – Ferenczi Eva Maria (din Oradea)
„Bursa pentru mine a reprezentat „oxigenul” de care aveam nevoie pentru a-mi continua și finaliza studiile ca și asistent de farmacie, în paralel cu Facultatea de Farmacie” – Domnița Bogdana Pop (din Sighetu Marmației)
„Cu ajutorul bursei, am putut rezolva multe... pe lângă visurile mele, am putut să ajut și două persoane, o colegă de facultate, care are probleme sociale, și pe sora mea. Amândouă suntem în domeniul muzicii, iar la noi cheltuielile sunt mai mari în timpul studiilor. Cumpărând pianul și alte „ajutoare” (partituri etc), am putut susține multe concerte. Aceasta e menirea unui artist”- Iulia Relinda Rațiu (din Oradea).
Veniți alături de noi! Cum?
1.Prin donații în contul deschis special pentru programul de burse coordonate (FDEC România RO31INGB 0007 0081 2058 8936 deschis la ING Bank Oradea).
2. „Adoptați” un bursier!
FDEC România administrează programul de evaluare a aplicațiilor, de selecție și de monitorizare a bursierilor pe parcursul anului universitar. Dumneavoastră trimiteți direct bursa în contul lor.
3. Direcționați cei 2% din impozitul pe venit către Programul de burse.
4. Direcționați cei 3 % din impozitul firmei către Programul de burse.
Am aflat toate acestea ajungând la sediul organizației (FDEC România), din Oradea, de pe strada Roman Ciorogariu nr. 65 (în curte, Anexa C, etaj I, tel/fax 4 0259/419758, mobil 4 0745/ 757. 695) și cunoscând o echipă de tineri, alcătuită din Lorena Stoica – director, Irina Stoica, Balogh Andra și Raluca Mitra – asistenți programe.
FDEC România este membru în rețeaua Carpathian Foundations Network (rețeaua fundațiilor carpatice) din 1995. În contestul rețelei, FDEC România a implementat programe și proiecte în șapte județe din România, respectiv: Bihor, Botoșani, Harghita, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Suceava, iar programele și proiectele specifice FDEC România acoperă întreg teritoriul țării.
Structura regională transfrontalieră unică, ce oferă asistență tehnică organizațiilor neguvernamentale și administrațiilor locale, activează în principal în zonele de frontieră ale țărilor membre în Euroregiunea Carpatică, respectiv: Ungaria, Polonia, România, Slovacia și Ucraina.
Specificul rețelei constă în experiența și expertiza în implementarea și managementul programelor și proiectelor de dezvoltare durabilă a comunităților, folosind instrumente de cooperare transfrontalieră, interetnică și de conservare și promovare a patrimoniului local și național. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Cinci națiuni, o comunitate”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:06:50 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...