Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Wakefield Meadows

3 decembrie 2009 – 7 februarie 2010, la Pavilionul Unicredit din București

Wakefield Meadows

Deschidere oficială va avea loc joi, 3 decembrie, 2009, la ora 19.00; curator: Anca Mihuleț, theoretical input: Olivia Mihaltianu; participanți: Adrian Alecu (DE/RO)/ Olivia Mihaltianu (RO)/ >projektgruppe< (DE) / SOSka (UA)/ Adrien Tirtiaux (AU/BE)

Wakefield  Meadows este un mediu de viață artificial, care a fost generat de experiențele reale ale curatorului și ale artiștilor, creat în spațiul Pavilion UniCredit. Wakefield  Meadows explorează convențiile sociale și sistemele de viață contemporane, artificiale și supra-saturate, prinse în obsesia turbinei istorice, incapabile să meargă mai departe – clișee ale vieții zilnice, familia de mijloc capitalistă și undergorund-ul social, super-structurile consumeriste, traiectoria informațiilor secretizate și piața de artă invazivă.
Unul dintre punctele de la care a pornit dezbaterea curatorială a fost cazul lui Wakefield, „personajul universal” din povestirea cu același titlu a lui Nathaniel Hawthorne. Într-o zi, Wakefield și-a părăsit casa și soția, revenind după 20 de ani ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, continuând să își trăiască viața ca și până atunci. Morala povestirii: „În mijlocul confuziei aparente din lumea noastră misterioasă, indivizii sunt atât de ușor de atașat unui sistem, și sistemele unul altuia, apoi întregului, încât, în momentul în care un individ pășește pentru o clipă în afara sistemului, se expune riscului de a-și pierde locul pentru totdeauna” - fragment preluat din „Wakefield”, de Nathaniel Hawthorne.
Artiștii prezenți în expoziție și-au apropiat condiția umană a lui Wakefield, individul dislocat, după întoarcerea sa, în cel de-al 20-lea an și s-au infiltrat în medii aparent etanșe, devenind parte funcțională a acelor medii, problematizându-și în acest timp indentitatea și locul.
O expoziție în colaborare cu Galeria de artă contemporană a Muzeului Național Brukenthal, din Sibiu.
(Crina H.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:58:51 Ora standard a Europei de Est