Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul de networking interlicee

Joi, la C.N. „Mihai Eminescu” Oradea

Concursul de networking interlicee

Inspectoratul Școlar al județului Bihor anunță cu ocazia zilei de 1 iunie 2007, concursul de networking interlicee „KEEP NETWORKING!” care va avea loc la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, joi, 31 mai 2007, de la ora 10.00.

 Elevii vor avea de trecut o probă practică, și anume, implementarea și securizarea unei rețele de calculatoare cu echipamente Cisco puse la dispoziție de SC MultiTraining SRL – Cisco Premier Partner. Premiile vor consta din routere Cisco și echipamente de rețea.
Organizat împreună cu Academia Locală Cisco - Oradea și MultiTraining srl - Cisco Premier Partner, concursul face parte din proiectul “SchoolNet” pentru implementarea programului Cisco Networking Academy în liceele din județul Bihor.
Proiectul a fost destinat unui grup țintă – beneficiari direcți - format din 12 profesori de informatică de la liceele din județ și municipiul Oradea, care au participat, începând din ianuarie 2006, la activități și forme de pregătire profesională moderne: pregătire teoretică (cursuri e-learning), practică (programare routere în rețele WAN-simulate în laborator special dotat), cu scopul de a-și forma abilități și competențe în proiectarea, implementarea și administrarea rețelelor de calculatoare. În urma parcurgerii acestor cursuri, profesorii au devenit traineri Cisco, și au predat aceste cursuri elevilor.
Academia Locală Cisco Oradea desfășoară aceste cursuri din ianuarie 2004, în conformitate cu programa de calitate impusă de Cisco Systems® - SUA. Curriculum-ul este în limba engleză, disponibil în format electronic și este recunoscut drept un model de e-learning pregătind cursanții pentru obținerea certificării Cisco Certified Network Associate (CCNA), una dintre cele mai prestigioase certificări din domeniul rețelelor de calculatoare.
MultiTraining srlfirma specializată în proiectarea, implementarea și administrarea rețelelor de calculatoare, având statutul de Cisco Premier Partner - a pus la dispoziție sala ITtrainingCenter din Complexul Lotus, dotată cu echipamente Cisco (routere, switch-uri, simulatoare WAN) pentru realizarea aplicațiilor practice și a laboratoarelor, și a oferit suport tehnic prin specialiștii săi.
La concurs, vor participa: Colegiul Național „Mihai Eminescu” (profesori Nagy Istvan și Palhegyi Farkas Laszlo), Liceul Reformat "Lorantfy Zsuzsanna" (prof. Vad Zoltan), Liceul “Ady Endre” Oradea (prof. Hibacsko Gizella, și Istvan Zoltan) și Grupul Școlar  "Alexandru Roman" Aleșd (prof. Szabo Ostvath și Ioan Robert).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:48 Ora standard a Europei de Est