Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius

Proiecte de proiecte, ieri, la Lic. T. „L. Blaga” din Oradea

Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius

Dascălii de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea numără proiectele școlare precum numără alții voturile, și toate sunt valide. La reuniunea de ieri (miercuri, 25 noiembrie 2009), am numărat nu mai puțin de cinci proiecte lansate, două locale (coordonate de înv. inst. Alina Bocșe), două interjudețene (coordonatori, înv. Virginia Silvia Hadade și înv. inst. Carmen Goje) și un proiect multilateral Comenius (coordonator, înv. inst. dr. Dorina Roman).

„Copilăria – Sufletul tuturor vârstelor” (L. Blaga)
Până și conducerea școlii (director – Ioan Hora, director adjunct – Adriana Meșter) a rămas plăcut surprinsă de avalanșa de proiecte declanșate în ciclul primar.
La manifestarea cu pricina, alături de coordonatorii de proiect din școală, echipele de proiect și directorii liceului, au participat și reprezentanți ai partenerilor, directori și coordonatori de proiect de la Grădinița nr. 54 (director, inst. Eleonora Curtui), Grădinița nr. 35 (cu structura – Grădinița nr. 9, director, inst. Voichița Vancu), Grădinița nr. 20 (director, inst. Rodica Toda), de la Lic. de Artă (înv. Lucia Galan) și Șc. nr. 16 (inst. Rodica Daniela Vlad).
Inst. Alina Bocșe și-a prezentat cele două proiecte locale „Școlărei și școlărițe” și „Să sune clopoțelul!” Ambele urmăresc atragerea copiilor din învățământul preprimar (preșcolar) spre școală și continuitatea procesului început în grădiniță, adaptarea cât mai firească a copilului mic la programul școlar, fără sincope și insuccese, fără regrete și dezamăgiri. În derularea proiectelor educaționale, Alina le are alături, ca parteneri, pe educatoarele și conducerile grădinițelor nr. 20, 35 și 54.
După o ieșire în peisaj, Silvia Virginia Hadade, revine cu forțe înzecite pe prima scenă, cu „Orizonturi noi pentru toți”, un proiect interjudețean, cu patru parteneri (Inspectoratul Școlar, Liceul de Artă, Școala cu clasele I-VIII nr.16 și Grupul Școlar „Vasile Cocea” din Moldovița, județul Suceava, înv. inst. Simona Lucescu).
Silvia și ceilalți nouă membri ai echipei de proiect și-au propus să le deschidă elevilor noi orizonturi care să depășească aria locală, județeană și națională, ieșind în lumea largă, depășind chiar și fruntariile Europei, ajungând să cunoască culturile a șase state: Japonia, India, Egipt, Emiratele Arabe, Mexic și U.S.A.
Cel de-al doilea proiect educațional interjudețean poartă titlul „Prietenia – o comoară de preț”, fiind un fel de continuare a proiectului de anul trecut, intitulat „Hai să fim prieteni!” Din cadrul echipei de proiect fac parte 12 dascăli, de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Satu Mare, din care doi coordonatori de proiect, inst. Carmen - Teodora Goje, din Oradea și inst. Marilena Mic, din Satu Mare. În calendarul proiectului sunt prevăzute șapte activități (câteo activitate în fiecare lună) și o reuniune comună, în luna iunie, la Oradea, prilej cu care orădenii îi vor scoate pe partenerii lor sătmăreni la Băile Felix și la Peștera Urșilor de la Chișcău.
În cadrul proiectului multilateral Comenius – „All Different – All Equal” (Toți diferiți – toți egali), coordonator, inst. dr. Dorina Roman are parteneri din Italia, Lituania, Polonia și Bulgaria. Prima întâlnire de proiect a și avut loc, în Lituania, în perioada 8 – 13 noiembrie 2009, iar Dorina ne-a prezentat pe ecran (și pe monitor) secvențe de la întâlnirea de proiect din Lituania. „Scopul proiectului este cunoașterea istoriei și a moștenirii altor națiuni și comunități, promovarea conștiinței interculturale, învățarea unor limbi moderne și dezvoltarea profesională a tuturor participanților, întărirea înțelegerii și prieteniei între oameni și națiuni,” după cum a ținut să sublinieze coordonatorul de proiect, inst. dr. Dorina Roman.
Așadar, dascălii „primari” ai Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea au pornit (furtunos) motoarele proiectelor școlare în noul an școlar. (Ovi Dan)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:26:48 Ora standard a Europei de Est