Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În „Clasa divizată”... lecția despre discriminare

Mesaje în favoarea copiilor cu dizabilități

În „Clasa divizată”... lecția despre discriminare

Impresionată de acțiunile pe care le întreprinde dna Mirela Carmen Floruț (profesorul de sprijin de la Școala cu clasele I - VIII „Octavian Goga” din Oradea), prof. Daniela Kele, dirigintele clasei a V-a B, de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, i-a propus un parteneriat.

Fără a sta prea mult pe gânduri și a invoca tot felul de formalități, s-a trecut urgent la treabă. Astfel că miercuri, 25 noiembrie 2009, s-a derulat prima acțiune. Prof. Mirela Floruț le-a proiectat elevilor doamnei Daniela Kele filmul „Clasa divizată”, o lecție excelentă despre discriminare, după care i-a provocat la discuții. Comentând exercițiul (experimentul) de discriminare pus la cale de doamna Elliott (în filmul vizionat), între elevii cu ochi căprui și cei cu ochi albaștri, sugerându-le și chiar inoculându-le ideea cum că unii ar fi superiori celorlalți, elevii de la „Ghibu” au desprins învățămintele legate de discriminarea negrilor și indienilor din U.S.A. Raționamentele și exemplele au mers mai departe, așa încât s-a ajuns să fie pusă pe tapet și discriminarea care se face astăzi în România (etichetele pe care le-au primit romii, precum și tendința de izolare, de respingere față de persoanele cu dizabilități).
3 decembrie – Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități
  Ajungându-se la persoanele cu dizabilități, s-a anunțat cea de-a doua acțiune – participarea în 3 decembrie, în și de Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități, la lansarea de baloane cu mesaje pentru respectarea și  ajutorarea persoanelor cu dizabilități, manifestare programată de dna prof. Mirela Floruț pe platoul din fața Arenei „Antonio Alexe”.
În acest sens, în partea a doua a acțiunii, împărțiți pe grupe de lucru, elevii au și trecut la redactarea mesajelor, după care, reprezentanții echipajelor le-au trecut pe un poster. La acțiune a participat și un reprezentant din partea părinților copiilor, prof. Ana Puriș, care s-a arătat de-a dreptul impresionată de reacția elevilor.
Filmul este cât se poate de accesibil și educativ, cu efect imediat, elevii reacționând pozitiv, impresionați fiind de comportamentul și reacția copiilor - actori din film, copii cu vârsta apropiată de vârsta lor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În „Clasa divizată”... lecția despre discriminare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:43 Ora standard a Europei de Est