Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentarea programului Work & Travel

Distracție? Aventură? Bani? Le avem pe toate!

Prezentarea programului Work & Travel

Asociația studenților din Universitatea Oradea, alături de partenerul său, American Experience, anunță prezentarea programului Work & Travel, miercuri, 25 noiembrie 2009, la ora 12.00, în campusul Universității, în Aula Magna.

Colaborarea cu AE
De la an la an, numărul studenților care doresc să își vadă visul american împlinit a crescut simțitor. În ciuda crizei, studenții au ales să opteze pentru un schimb de experiență, de muncă și călătorie, chiar și în acest an. Anual, mii de studenți din țară și din întreaga lume participă la programul de tip work and travel în Statele Unite ale Americii. În România, a intrat pe piață compania American Experience, lărgindu-și treptat locațiile din întreaga țară.
În Oradea, programul a debutat în anul 2005. Pe plan local, cel care se ocupă de acest proiect este Ruben Budău, care ne va povesti tot ce trebuie să știm despre programul work and travel. Numărul participanților din Oradea a crescut simțitor, astfel că în anul 2008 au plecat peste 100 de studenți, până acum fiind anul record.
Contact:
Asociația studenților din Universitatea din Oradea, Campus, strada Universității nr. 1,Facultatea de Științe Economice, etajul 1, sala E117 (Ruben BUDĂU, Oradea Program Coordinator, (e): ruben.budau@americanexperience.ro
(m): 0756.30.07.97; Alexandra BOBAR Area Representative (e):   alexandra.bobar@americanexperience.eu (m):  0733.07.00.13
Despre ASUO
Asociația studenților din Universitatea Oradea a fost înființată în primăvara anului 2003, ca răspuns la dorința studenților de a avea o organizație studențească reprezentativă la nivel de Universitate.
Inițiativa înființării a început să se concretizeze în februarie 2003, pentru ca pe data de 9 mai 2003, ASUO să dobândească personalitatea juridică.
La nici măcar o lună după înființare, ASUO a fost invitată să ia parte la Adunarea generală a Uniunii studenților din România, cea mai puternică federație a asociațiilor studențești din România.
ASUO a luat naștere din nevoia de informare, organizare, reprezentare și susținere a intereselor studenților și urmărește promovarea și valorificarea resurselor și a potențialului studenților.
Încă de la înființare, ASUO a avut o activitate puternică și constant susținută. Pe lângă activitățile sale, ASUO a reușit să își promoveze imaginea de asociație studențească puternică și să încheie parteneriate și colaborări cu companii, bănci sau reprezentanți mass-media de renume. Imaginea ASUO a fost intens promovată prin activitățile organizate prin intermediul mass-media locală, fiecare eveniment ASUO apărând în ziare și pe posturile de televiziune locale în cadrul știrilor sau emisiunilor dedicate. (Alina G.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:52 Ora standard a Europei de Est