Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acțiune de diseminare a proiectului european

La SAM “George Barițiu”

Acțiune de diseminare a proiectului european

Marți, 29 mai, în cadrul Săptămânii “Socrates-Leonardo”, organizate la nivel național, dar și la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, la Școala de Arte și Meserii “George Barițiu” s-a realizat diseminarea proiectului școlar Comenius “Tu, eu și mediul înconjurător”, și a bursei de formare continuă „2 weeks course for teachers of English”, obținute de profesor Ioana Burlău, la Southampton, Anglia, în perioada 12-23 februarie.

 Tot în acest cadru, au mai prezentat proiecte profesori de la Școala „Dacia”și Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, Centrul de educație incluzivă numărul 2 Oradea și Școala „Nicolae Bălcescu”. De la Școala „Dacia” a fost prezentat proiectul ”Eternal nature, everlasting beauties”, de profesor coordonator Urian Maria și Marin Bica, împreună cu elevii Cristina Moț, Mihaela Mureșan și Răzvan Duma. Profesor Angela Diaconu, de la Centrul de educație incluzivă numărul 2, ne-a supus atenției proiectul „Teatrul prin formă și culoare în educația persoanelor cu dizabilități”. A urmat prof. Maria Sturz, de la Școala „Nicolae Bălcescu”, cu proiectul „Pe urmele identității noastre, pe urmele naturii”.
Revenind la proiectul derulat de gazde (“Tu, eu și mediul înconjurător”, derulat în parteneriat cu elevi și profesori de la școli din  Germania, Spania, Islanda și Polonia), am reținut faptul că în cadrul activităților ecologice, s-au desfășurat campanii de reciclare a PET-urilor, și hârtiei, soldate cu  o “recolta” de 1020 kg de  maculatură, s-au confecționat cuiburi pentru păsărele, folosindu-se materiale reciclabile. Echipajul școlii (alcătuit din Marius Þiț, Cristian Avram, Syilagyi Zoltan și Andrei Horgoș, îndrumați de prof. Ioana Burlău, Dana Bănică, Valentina Dobai și Dorina Vereș) a  participat cu succes la concursul regional de educație ecologică “Viață pentru mediu, viață pentru om”, ocupând primul loc la etapa zonală, și locul V la etapa județeană. La concursul de integrame: “Cuvântul cheie-SOL”, elevul Haasz Traian a ocupat primul loc, urmat de Cristian Avram, locul II, Marius Sidea, locul III, și Bogdan Bere, mențiune. Fiind vorba despre concursuri, să mai spunem că sâmbătă, 26 mai, membrii echipajului Școlii de Arte și Meserii „George Barițiu” au obținut un premiul I, prin elevul Alexandru Pârje, din clasa a IX-a E, și două premii III, prin George Matea și Deuts Anamaria, la Concursul interjudețean de cultură și civilizație britanică „Floare de lotus“, organizat la Palatul Copiilor și Elevilor de Costa Monica, prof. coordonator al Cercului de cultură și civilizație britanică.
În concluzie, putem spune că faptele, și mai ales rezultatele obținute sunt o confirmare a faptului că scopul și obiectivele proiectului au fost realizate. (Ioana & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Acțiune de diseminare a proiectului european).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:56 Ora standard a Europei de Est