Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prioritate pentru forțele M.A.I. din județul Bihor

Asigurarea climatului de ordine și siguranță publică în perioada alegerilor prezidențiale și a referendumului,

Prioritate pentru forțele M.A.I. din județul Bihor

În perioada 21 – 23 noiembrie 2009, peste 1.500 de cadre ale Ministerului Administrației și Internelor din județul Bihor vor asigura paza secțiilor de votare, precum și măsurile de ordine și liniște publică cu ocazia desfășurării alegerilor.

În județul Bihor au fost constituite 758 de secții de votare, din care 106 secții speciale. Persoanele care vor vota în secțiile speciale au la dispoziție patru astfel de secții în municipiul Oradea, trei în comuna Sânmartin (Băile Felix) și câte una în fiecare municipiu, oraș și comună a județului.
Astfel, 326 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Bihor vor acționa direct pentru paza celor 326 de secții de votare care le revin în competență.
Pentru asigurarea ordinii și liniștii publice pe perioada votărilor, în județul Bihor vor acționa aproximativ 380 de polițiști cu atribuțiuni în domeniile ordine publică, poliție rutieră, investigații criminale, investigarea fraudelor, iar alți 70 vor constitui rezerva de intervenție în cazul producerii unor eventuale evenimente deosebite în această perioadă.
Echipele de intervenție, din care fac parte și polițiștii Serviciului de Intervenție Rapidă din cadrul I.P.J. Bihor, sunt  distribuite pe orașele și municipiile județului, pentru a se putea acționa cu maximă operativitate. 
Din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, 285 de jandarmi vor asigura paza a 136 de secții de votare și a Biroului Electoral Județean, iar alți 25 vor asigura rezerva de intervenție. 
La sediul I.J.J. Bihor va fi dispusă o echipă de intervenție care va avea competență pe raza întregului județ.
În perioada 19 – 20 noiembrie, jandarmii bihoreni au asigurat protecția transporturilor buletinelor de vot pe rutele Beiuș – Ștei, Oradea - Salonta – Tinca, Oradea  - Aleșd și Oradea – Marghita.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor va asigura paza a 218 secții de votare situate în municipiul Oradea și pe raza județului. În misiune vor fi angrenați 436 de pompieri.
În perioada 16 – 19 noiembrie, cadrele din Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Crișana” al județului Bihor au efectuat controale pe linia apărării împotriva incendiilor la toate secțiile de votare din județul Bihor, urmărindu-se astfel realizarea măsurilor de prevenire a situațiilor de urgență în perioada premergătoare și pe timpul desfășurării scrutinului electoral.
Pe timpul controlului au fost depistate 2.150 de încălcări ale actelor normative ce reglementează activitatea de apărare împotriva incendiilor, dintre care 1.050 au fost soluționate operativ, fiind aplicate 967 avertismente. Au fost constatate deficiențe privind utilizarea instalațiilor electrice, exploatarea sistemelor de încălzire locală și dotarea spațiilor secțiilor de votare cu stingătoare.
S-a efectuat instruirea reprezentaților secțiilor de votare și au fost transmise măsurile principale de apărare împotriva incendiilor, ce trebuie respectate pe timpul desfășurării procesului electoral.
Din partea Inspectoratului Poliției de Frontieră al județului Bihor, 124 de polițiști de frontieră vor asigura paza a 66 de secții de votare de pe raza județului Bihor.
Totodată, Școala de Agenți de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” Oradea va asigura paza a 12 secții de votare de pe raza municipiului Oradea. Reprezentanții acestei instituții vor suplimenta dispozitivul de ordine și siguranță publică din municipiul Oradea cu 84 de elevi din anul II de studiu, pe toată durata desfășurării procesului electoral.
Principalele obiective urmărite în cadrul misiunilor desfășurate de reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor sunt, potrivit competențelor, paza secțiilor de votare, menținerea ordinii și siguranței publice și prevenirea oricăror evenimente negative, precum și aplicarea cu fermitate, corectitudine și echidistanță a prevederilor legale atunci când se constată încălcări ale legii.
Pentru prima oară în România, pe parcursul procesului electoral, cetățenii pot sesiza la 112 evenimentele de natură electorală
În ziua alegerilor, în dispeceratele de urgență 112 sunt desemnate persoane specializate pentru preluarea apelurilor de natură electorală. În acest fel nu va fi afectată capacitatea de gestiune a apelurilor de urgență. Astfel, orice persoană care constată o încălcare a prevederilor legislației electorale, poate să o sesizeze de îndată, prin intermediul apelului 112.
Managementul integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice
 Vă reamintim faptul că, în spiritul conceptului de management integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice, încă de la începutul campaniei electorale, la nivelul județului Bihor a fost constituit Centrul operațional de comandă, care reunește reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor, cu atribuții în asigurarea unui climat corespunzător desfășurării alegerilor prezidențiale.
Comunicare unitară, prin intermediul Centrului de comunicare județean Bihor
Totodată, s-a constituit Centrul de comunicare județean Bihor, format din purtătorii de cuvânt ai fiecărei structuri subordonate M.A.I. din județul Bihor și purtătorul de cuvânt al Instituției prefectului. Centrul de comunicare județean funcționează la sediul I.P.J. Bihor, pe lângă Centrul operațional de comandă.
Acțiuni în trafic pentru un scrutin electoral corect, fără niciun fel de incidente
În ziua scrutinului electoral, polițiștii rutieri bihoreni, alături de reprezentanții A.R.R. Bihor vor acționa pe raza întregului județ pentru prevenirea și descurajarea turismului „electoral”, urmând a fi sancționate cu fermitate orice abateri de la lege constatate.
Vor fi organizate controale la toate intrările și ieșirile din municipii și orașe, la limitele de județ și în preajma tuturor secțiilor speciale amenajate pe raza județului Bihor, urmând a fi verificată respectarea de către operatorii de transport rutier de persoane a prevederilor O.U.G. nr. 109/2005 (Ordonanța de urgență privind transporturile rutiere), potrivit cărora „efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii ocazionale ale unor persoane care nu sunt menționate în documentul de transport” „se sancționează cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei”.
Acțiuni de informare și conștientizare a cetățenilor în cadrul Campaniei naționale „Votul ilegal înseamnă închisoare!”
Campania demarată de Ministerul Administrației și Internelor a debutat la 23 octombrie, odată cu începerea campaniei electorale și se va termina în ziua turului al doilea al alegerilor, respectiv în data de 6 decembrie 2009.
În activitățile desfășurate în județul Bihor în cadrul campaniei de informare și prevenire au fost implicați activ, alături de reprezentanții Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, polițiștii de proximitate, ordine publică, poliție rutieră din cadrul Inspectoratului de poliție al județului Bihor și reprezentanții Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor, Poliției de Frontieră Bihor, precum și ai Instituției prefectului Bihor.
De la debutul campaniei și până în prezent au fost desfășurate numeroase acțiuni stradale, în locurile publice aglomerate din municipiul Oradea, municipii și orașe din județ, în piețe, mijloace de transport în comun, în zona adiacentă marilor centre comerciale și în interiorul acestora, gări, autogări, centrele multifuncționale pentru persoane de vârsta a treia, în punctele de trecere a frontierei, pe sensul de intrare în țară, arene sportive și alte locuri publice cu o densitate mare a populației, totul pentru a informa cetățenii cu privire la riscurile pe care le implică votul ilegal.
Au fost organizate întâlniri cu cetățenii din mediul rural, prin intermediul grupurilor de acțiune comunitară organizate la nivelul fiecărei comune, în scopul conștientizării cetățenilor cu privire la implicațiile fraudelor de natură electorală.
Afișele și fluturașii promoționali ai campaniei au fost distribuiți la fiecare secție de votare, la fiecare instituție publică aparținând administrației publice locale, în mijloacele de transport în comun și în locuri publice de pe raza tuturor localităților bihorene, iar spoturile video și audio ale campaniei au fost remise spre a fi difuzate de către mass-media. Cetățenii au fost astfel conștientizați cu privire la riscurile pe care le presupune votul ilegal, astfel încât, premergător desfășurării scrutinului și pe timpul acestuia să nu fie consemnate evenimente negative.
Campania de informare și conștientizare a cetățenilor împotriva fraudelor electorale „Votul ilegal înseamnă închisoare!” continuă și în județul Bihor, până la 6 decembrie 2009, ziua celui de-al doilea tur de scrutin electoral.
Sesizați la 112 faptele care încalcă legea electorală!
„Votul ilegal înseamnă închisoare!”
 Centrul de comunicare județean Bihor,
persoană de contact: purtător de cuvânt, inspector de poliție Alina DINU

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:40 Ora standard a Europei de Est