Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Economia efortului – proiecþii video

Astãzi, la ora 19.00, la Pavilionul Unicredit din Bucureºti

Economia efortului – proiecþii video

Ioana Niþu & Silvia Vasilescu (curatori) ºi Valerie Soe, Gabriel de la Mora, Diane Nerwen, Les Leveque, Mumia Abu-Jamal (Prison Radio) artiºti – prezintã, astãzi (sâmbãtã, 21 noiembrie 2009), de la ora 19.00, la Pavilionul Unicredit din Bucureºti, Economia efortului, proiecþii video.

Existã o distorsionare/ contradicþie între lucrurile pe care vrem sã le credem adevãrate ºi lucrurile care sunt adevãrate (deºi „precise” ar fi un termen mai bun), toate provenind din informaþia pe care o acceptãm ca fiind corectã, fãrã a-i confrunta veridicitatea.
Modele deficite sau insuficiente ale realitãþii sunt doar un produs a ceea ce Walter Lippman a enumerat ca factori ai economiei efortului: „... limitãrile contactului social, timpul comparativ insuficient disponibil în fiecare zi pentru a acorda atenþiei la treburile publice, distorsionarea care rezultã datoritã evenimentelor care trebuie comprimate în mesaje foarte scurte, dificultatea de a face un vocabular mic sã exprime o lume complicatã, ºi în final, teama de confruntare cu acele noþiuni care ar pãrea sã ameninþe rutina existentã din viaþa oamenilor.”
Proiectul poate avea un scop educaþional, ideal ar fi sã repare erorile cauzate nu de ficþiunea sau realitatea prezentatã, aici, cu o concluzie evidentã, ci de ficþiunea din mintea noastrã, cauza, precum ºi mediul tuturor informaþiilor înºelãtoare. ªi, de asemenea, trebuie adãugat, dacã nu face parte din istoria noastrã sau din prezent, ce ar fi mai înþelept de ales, luând ºi lipsa timpului în ecuaþie, empatia sau indiferenþa?
Despre curatori
Ioana Niþu (n.1986) a absolvit Universitatea Naþionalã de Arte, Bucureºti, a fost assistant director la Pavilion Unicredit. Din septembrie 2009, a fost numitã director executiv al Bucharest Biennale
.
Silvia Vasilescu (n.1986) a absolvit Universitatea Naþionalã de Arte, Bucureºti, ºi in prezent este publication and educational manager la Pavilion Unicredit ºi Bucharest Biennale. A fost assistant curator la proiectul „Exploring the Return of Repression” ºi este project manager al proiectului educaþional Free Academy; imagine: Valerie Soe, video still from All Orientals are the Same, video, black/white, 1' 30'', 1986. (C.H.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:07:04 Ora standard a Europei de Est