Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Strâmbătate la Olimpiada internațională de astronomie din China

Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Profund revoltat, profesorul Marin Bica (membru al delegației României la Olimpiada internațională de astronomie din China, unul dintre profesorii care s-au ocupat cu pregătirea lotului național) ne povestește, cu amărăciune, cum au câștigat reprezentanții Rusiei medaliile...

„Ne întoarcem din China cu două medalii de argint, trei de bronz și două premii speciale.
Astfel: la juniori, au luat medaliile de bronz Denis Derecichei din Oradea și Andrei Cuceu din Baia Mare, iar la seniori a luat bronz Ioana Zelko din București. Argintul a fost cucerit de Sandor Kruk din Baia Mare, care a obținut și un premiu special pentru cea mai bună lucrare la proba observațională, precum și Alberto Manca din București – argint și un premiu special pentru cea mai bună lucrare la proba practică.
În realitate, însă, fiecare ar fi trebuit să ia un premiu cu o clasă mai sus, dacă competiția s-ar fi desfășurat corect. Ca să vă faceți o idee despre ce înseamnă dreptatea împărțită de ruși, vă voi relata următoarele: la problema pe care am corectat-o cu colegul din India (ei sunt de departe cei mai buni), elevii din republicile CSI au omis să folosească în formula de calcul accelerația gravitațională, iar la sfârșit, culmea, au scris rezultatul corect, deși nu aveau cum să ajungă la acel rezultat, ceea ce dovedește că știau subiectele cu rezultate cu tot. Apoi la introducerea punctajelor în calculator, nu s-au trecut valorile reale din borderourile de corectare: la ai noștri și la ceilalți din țările neagreate de ruși, s-au trecut valori mai mici, iar la cei din Rusia, Armenie, Kazahstan și Cehia, valori mai mari. Eu am reacționat prompt la aceste infracțiuni și am luptat să se ia în considerare și alte rezolvări decât cele absurde (era o rezolvare care ar fi presupus ca ochiul să reacționeze la fiecare foton când, de fapt, numărul minim e de câteva sute spre o mie). Foarte interesant și sugestiv pentru corectitudinea competiției patronate de un rus e faptul că numai elevii din Rusia știau de rezolvarea asta ciudată, din barem. După multe tratative, am obținut să li se acorde puncte și celor care au mers pe o rezolvare normală. Dar, am fost cam singur printre dușmani, cum se spune, numai colegul din Italia m-a susținut. Reprezentanții țărilor din fosta U.R.S.S. se uitau la mine mirați cum de îndrăznesc să mă pun cu rușii, pentru că ei nu ar fi avut niciodată curajul să se ia de ruși. Spre exemplu, profesoara din Armenia era dispusă să-și depuncteze propriii copii care rezolvaseră problema ca ai noștri numai să nu-l supere pe profesorul din Rusia. Cu greu am convins-o să aibă un dram de demnitate și curaj...
„E firesc și normal să-mi reprezint țara cu demnitate...”
Urmează să scriu un raport detaliat și documentat la minister cu toate acestea, iar rușii vor primi un răspuns oficial prin care sesizăm aceste fraude. E firesc și normal să-mi reprezint țara cu demnitate și curaj, iar ceilalți să te respecte pentru ceea ce ești. Cred în schimbarea în bine. De fapt, observ un oarecare progres de anul trecut din Italia. Deja suntem priviți altfel.
Alte „picanterii” de la olimpiadă
Luni, în 9 noiembrie, seara, a avut loc prezentarea țărilor, iar noi am pregătit un filmuleț cu imagini din România, care avea pe fundal Rapsodia Română, iar la final, am luat microfonul și am cântat ceva tradițional din zona de Nord - Vest. Tot luni, a avut loc festivitatea de deschidere la liceul Hanggao sau Hangzhou High School (care dispune de un campus mare). Fiecare echipă a fost întâmpinată de o elevă din ultimul an care ne-a fost ghid prin campus. Am intrat și într-o sală de clasă, la o oră de politică. La ei, o clasă are 64 de elevi. În restul zilelor am avut ca și ghid un student. Marți, joi și vineri, au fost probele pe care a trebuit să le traduc din engleză în română, iar de marți după-masă până joi seara, am corectat lucrările pe o problemă cu colegul din India. Între timp, miercuri dimineața ne-au dus la un observator construit de francezi pe la sfârșitul secolului XVII unde am văzut funcționând un planetariu digital 3D. Vineri după-masă, ne-au dus la un muzeu de istorie a Chinei pe care l-am vizitat oprindu-mă mai ales la zona de istorie antică. Sâmbătă, ne-am plimbat cu vaporașul pe marele lac de vest și apoi am mers în cartierul comercial, unde pe o stradă lungă erau magazine cu de toate. Aici ne-am exersat talentele „balcanice” de comercianți la târguială și trebuie să știți că le place mult chinezilor să se târguiască, chiar s-ar simți oarecum jigniți dacă n-ai face-o. Ne-au dus apoi să vedem pagoda cu șase etaje, iar duminică dimineața, ne-am dat mari conducători auto într-un parc de distracții. După-masă a fost festivitatea de premiere și de închidere, iar noi am plecat imediat la aeroport. Luni dimineața, am făcut escală la Amsterdam (la fel ca la dus) și, întrucât aveam opt ore între cele două avioane, ne-am pus pe vizitat orașul, oprindu-ne în piața lalelelor.
Dincolo de toate cele, impresia despre China este una foarte bună. Să știți că au șosele pe vreo patru nivele, suspendate, cu minim două - trei benzi pe sens, iar în asfalt nu sunt gropi. Conducătorii auto sunt calmi la volan, deși e o circulație infernală. Puțini chinezi au mașini, cei mai mulți folosesc bicicleta. Sunt harnici și corecți. Așa se explică succesul economiei lor. Deși e o țară comunistă, capitalismul e la el acasă în economia chineză. Am văzut autostrăzi cu plata încasată de companii străine. Mi-au plăcut munții cu păduri de bambus, chiar dacă tot timpul a fost ceață și nu vedeam peisajul până departe. Cu mâncarea nu m-am putut obișnui și nici nu am reușit să învăț să mănânc cu bețele. De altfel, toți europenii aveau această problemă și când apăreau cartofii prăjiți era mare concurență pentru ei. În China, pâinea e dulce și o poți numi cozonac, iar sosurile au gusturi ciudate. Una peste alta, pot afirma că sunt înaintea noastră cu mai mulți ani. E o altă civilizație cu valori proprii la care nu au renunțat de dragul unei globalizări care uniformizează.
Pentru aceasta merită toată admirația. Au reușit să organizeze totul foarte bine. Sunt foarte amabili, dar ne-am descurcat mai greu cu ei în comunicare, deoarece puțini chinezi știu bine engleza sau alte limbi moderne”, ne-a declarat dl profesor Marin BICA. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:54 Ora standard a Europei de Est