Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost sărbătorită „Ziua recoltei”

La două grupe de germană de la Grădinița nr. 46 din Oradea,

A fost sărbătorită „Ziua recoltei”

Copiii din grupa mare germană (îndrumați de ed. inst. Nicoleta Ursuț și ed. prof. Ferenczi Maria) și grupa mijlocie (îndrumați de ed. prof. Codruța Ivan și ed. prof. Nicoleta Torj) au sărbătorit, astăzi (joi, 12 noiembrie 2009), în prezența părinților, „Ziua recoltei” – „Erntedankfest”.

„Suntem bucuroși să constatăm faptul că atât copiii cât și cadrele didactice de la cele trei grupe de germană, cu care ne-am îmbogățit din această toamnă, s-au încadrat perfect în colectivul grădiniței noastre. Ne-am îmbogățit, nu numai ca număr, ca efectiv, ci și calitativ. Noile noastre colege sunt cadre didactice bine pregătite, cu experiență, exigente și responsabile, preocupate de nou, ancorate în realitate și capabile să ofere copiilor toate cunoștințele necesare unei bune instruiri și educări temeinice, iar în plus, cunosc și promovează tradițiile și obiceiurile poporului român și ale poporului german”, ne-a declarat prof. Rodica Ștef, directorul Gădiniței nr. 46.
Din această toamnă, cu cele trei grupe de germană (repartizate în urma desființării Grădiniței nr. 26), Grădinița nr. 46 a devenit cea mai mare grădiniță din municipiul Oradea.
„Mulțumiri toamnei pentru bogăție”
„Activitatea de astăzi vine să evalueze cunoștințele dobândite de copii pe parcursul a trei săptămâni, în timpul derulării proiectului tematic „Toamna cea bogată”. În această perioadă, copiii și-au însușit nenumărate cunoștințe noi cu prilejul vizitelor făcute la sera botanică (în parteneriat cu catedra de Biologie a Universității din Oradea, prof. Adriana Petruș), și în piață, în parcuri, unde am adunat frunze, ghindă și castane. Considerăm că au fost activități reușite, în care ne-am propus atât educarea limbajului, cât și cunoașterea mediului înconjurător, dar și dezvoltarea și consolidarea unor elemente și noțiuni de matematică, îmbogățire sufletească și educație estetică”, a ținut să sublinieze ed. inst. Nicoleta Ursuț. Nicoleta a avut emoții în plus la activitatea de evaluare, deoarece, pe lângă atâția ochi critici ai părinților și directorului, a avut parte de judecata celei care i-a fost director, profesor și diriginte pe când era elevă la Școala din Hidișelu de Dobrești, prof. Marta Popa și prof. de geografie, dna Maria Mateiaș. Scenetele, poeziile și cântecele au dat posibilitate copiilor să se exprime în germană, iar activitatea de final, activitatea practică i-a pus la masă, alături de părinți, să pregătească împreună cu mămica sau tăticu cea mai gustoasă salată de fructe, dar și să pună murături în borcane pentru iarnă. Răsplata muncii a venit repede. Când salata a fost gata, cu mic cu mare, toată suflarea a trecut la... mâncare!
Mai aflăm apoi de la prof. Maria Ferenczi că tot în tradiția germană este și confecționarea lampioanelor (care conțin o lumânarea aprinsă). Cu aceste lampioane se merge la vecini, rude și prieteni, prilej cu care se cântă „Laterne, Laterne/ Sonne, Mond und Sterne” (candele, candele/ Soare, Lună și stele). Tot un obicei nemțesc este și înălțatul (dansul) zmeului (Drachen in Wind – „Zmeul în vânt”, adică înălțarea zmeului, în noiembrie, când bate vântul). Acesta a fost, de fapt, momentul cu care a început activitatea la grupa mare.
Peisaje de toamnă, cu totul originale
„A mulțumi toamnei pentru dărnicie, pentru bogăție e tot un obicei nemțesc. Am primit toamna cu bucurie, exprimată prin versuri și cântece, în cadrul unui moment artistic la care au asistat și părinții, ne spune prof. Codruța Ivan, educatoare la grupa mijlocie germană.
Am recitat, am cântat și ne-am jucat, iar la sfârșit, am ieșit în sala de mese unde am făcut salată de fructe și prăjitură cu mere, am pus murături...”
Copiii au lucrat, după puteri și pricepere, alături de părinți, iar la sfârșit s-au ospătat cu toții. Pentru tema de casă, intitulată „Peisaj de toamnă”, temă făcută la meserie, părinții și copiii au fost premiați cu diplome (pentru întreaga familie)...
Pragul grădiniței a fost trecut, ieri, și de doi inspectori școlari, Akos Zoltan, inspector general adjunct și Farkas Tunde, inspector cu minoritățile, chiar dacă scopul vizitei domniilor lor nu a fost vizionarea și evaluarea lucrărilor și roadelor toamnei.
Să mai spunem că nici prichindeii grupei mici nu doresc să se lase mai prejos, ei punând de un eveniment... după puterile lor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost sărbătorită  „Ziua recoltei”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:42:56 Ora standard a Europei de Est