Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita

Zilele școlii

La Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita

În fiecare an, la Grupul Școlar Agricol „Horea”, ultima săptămână a lunii mai este dedicată Zilelor școlii. Și în acest an școlar, sub conducerea directorului școlii, prof. Ilieș Moise, a consilierului educativ, prof. Camelia Pap, și a Consiliului de administrație, s-au organizat manifestări educative, cultural-artistice și sportive. Cele mai multe au avut loc în zilele de joi și vineri (24 - 25 mai).

În rândul elevilor, s-a bucurat de succes dezbaterea „Școala violenței”, coordonată de dl director, care a adus în atenție  problemele grave cu care se confruntă în prezent școala în întreaga lume. S-au făcut referiri la cazuri concrete care s-au petrecut în acest an în școli din România, fiind subliniate urmările lor pentru tânăra generație, învățămintele și măsurile ce se impun a fi luate pentru prevenirea unor astfel de cazuri. Un interes aparte a stârnit prezentarea ultimului număr al revistei școlii „Foaia noastră”, care popularizează acțiunile elevilor, și consemnează interviurile luate de colectivul de redacție elevilor și profesorilor din școală.
Concursuri pe diverse teme 
Vineri, au avut loc concursuri pe diverse teme.  „Prietenul meu, pompierul”, organizat de consiliul PSI din școală, a adus în prim-plan pregătirea elevilor pentru cunoașterea efectelor incendiilor și prevenirea lor. Câștigătorul acestui concurs a fost echipajul clasei a IX-a A (Silcău Carmen, Naghi Vasile și Horvath Szusza Ildiko), urmat de echipajul clasei a IX-a B, pe locul II, și de echipajul clasei a IX-a C, pe locul III. În cadrul concursului de îndemânare și conducere a tractorului (coordonat de profesorii: Pușcaș Ioan, Scurt Roman, Jarca Ioan, Palotaș Emeric, Orbai Roman), elevii de la profilul tehnic și-au etalat cunoștințele de legislație rutieră, priceperile și deprinderile în conducerea auto. Pe locul I s-a situat Pintea Claudiu (din clasa a X-a D), pe locul II - Covacs Ferenc (din a X-a E), iar pe locul III - Elek Barna. Concursurile tematice (de matematică, literatură română, cultură generală, protecția mediului) au adunat un număr mare de participanți, dar și susținători. La concursul de cultură generală s-au evidențiat: Negrean Ramona (din clasa a IX-a B), Drimbău Cristian (a IX-a F) și Pop Adelina (a IX-a B), coordonați de prof. Pașcalău Aurelia și Mihocaș Teodora. Concursul de informatică „Aplicații Power Point” a fost câștigat de elevul Cociuba Sergiu, din clasa a XII-a A.
Elevele de la profilul economic, secția Lucrător în comerț, au organizat o expoziție de produse culinare cu vânzare, prilej cu care elevele claselor  a X-a A, B și C s-au dovedit a fi cele mai harnice.
Sesiuni de comunicări, întreceri sportive 
Tot vineri, s-au desfășurat sesiunile de comunicări ale elevilor și cadrelor didactice. Domnul director Moise Ilieș a prezentat lucrarea „Realizări și perspective pentru anul școlar 2006-2007”, prof. Camelia Pap – „Strategia dezvoltării activităților educative școlare și extrașcolare”, Maria Prahanca – „Biblioteca - ieri și azi”, prof. Liana Coroianu – „Parteneriatul școlar – o altă formă de educație”…
Întrecerile sportive au mobilizat cei mai mulți elevi. Meciurile de handbal fete, băieți, și concursurile de atletism au fost susținute de galerii numeroase, iar finala campionatului școlii la fotbal avea să pună punctul pe i. Câștigând finala cu 2 la 0, în fața celor din a XI-a P, cei din a XI-a C au devenit campionii liceului.
Concluzionând, putem spune că fiecare gen de activitate a fost interesantă, și reușită, atâta timp cât și-a realizat obiectivele propuse, suscitând interes.
Vom încheia aceste rânduri spunând că la actuala ediție a Zilelor școlii, la nivelul liceului, au fost acordate trei distincții „Gheorghe Lazăr”, două distincții clasa a III-a profesorilor Timar Traian și Palotaș Emeric, și  o distincție clasa a II-a profesorului Moise Ilieș, pentru rezultate excelente obținute în activitatea didactico-științifică în ultimii zece ani.
Diana LASLĂU
Liana COROIANU
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (La Grupul Școlar Agricol "Horea" Marghita).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:18 Ora standard a Europei de Est