Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938

Duminică seara, la Oradea, tineri... fără frontiere

Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938

Mișcarea Tinerilor pentru Pace din Oradea și un grup de tineri de la Centrul Comunitar Evreiesc au organizat, duminică seara (8 noiembrie 2009), la Centrul Evreiesc din Oradea o întâlnire specială la care au participat tineri orădeni și tineri voluntari, precum și studenți, din Germania, Austria, Polonia și Sudan, aflați în România pentru a activa pe lângă diferite ONG-uri.

Motivul întâlnirii a fost comemorarea victimelor Pogromului din 9 noiembrie 1938, declanșat în Germania în urma asasinării unui diplomat german de către un evreu din Polonia, în semn de protest față de deportarea familiei sale într-un lagăr de concentrare. Tinerii (cu vârsta cuprinsă între 19 și 23 de ani), fără frontiere și fără bariere de natură religioasă, naționalitate, sex sau de altă natură, au răspuns frumos provocării adresate de Ioana Lucaciu și Adrian Roșca de a discuta despre modul cum, în timpul șederii lor în România, simt sau observă manifestări ale unor fenomene precum discriminarea, rasismul, anti-semitismul, vorbind cu toții aceeași limbă – engleza.
În general, părerile despre țara noastră din acest punct de vedere sunt bune. România este văzută ca fiind țara poate „cea mai puțin rasistă” din Europa de Est și un spațiu destul de sigur pentru diferite nații din lume. Totuși, deoarece mulți dintre acești tineri sunt în România pentru a ajuta, voluntar, diverse organizații neguvernamentale care lucrează în special cu copii romi, au observat că majoritatea românilor au prejudecăți cu privire la romi și că în relația cu aceștia se manifestă cel mai mult discriminarea. Un alt fenomen observat în școli este, desigur, discriminarea socială.
Ne întrebăm, uneori, probabil, cum ne văd străinii. Ei bine, acest subiect a ocupat într-adevăr o bună parte din discuțiile care s-au purtat cu seriozitate, dar și cu zâmbetul pe buze! Chiar dacă  acești tineri nu simt, în România, fenomenele despre care am vorbit, cu siguranță că ei le-au simțit înainte de-a ajunge la noi. Ce-ar zice, de exemplu, un părinte al unui absolvent de liceu dacă copilul său ar pleca într-un serviciu de voluntariat în Sudan sau în Rusia? Prejudecățile, impresiile create fără prea mult discernământ, fără a avea informații suficiente, aparențele ne fac să părem vest-europenilor o țară periculoasă, unde trăiesc mai mult țigani și oameni needucați, care fură și cerșesc. Asta deoarece, de foarte multe ori, imaginea României în afară este dată, într-adevăr, mai mult de țiganii care merg să cerșească sau să fure. Sau poate doar asta vor unii să vadă...
Acești tineri declară că se simt bine în România (în Oradea, Arad...), iar foștii voluntari care deja s-au întors în țările lor de origine ne spuneau, după șase luni de voluntariat în România, că vor să schimbe această imagine denaturată a țării noastre ...
 „Deoarece, în acest moment, avem peste 10 voluntari străini (susținuți prin programul european de voluntariat, EVS) și un număr poate mai mare de studenți Erasmus, ne propunem să mai organizăm evenimente și întâlniri la care să-i invităm să ne împărtășească din experiența lor interculturală. Pentru tinerii români care nu au poate șansa sau dorința să devină și ei voluntari într-o țară străină și să înțeleagă alte culturi, astfel de interacțiuni pot fi utile și educative. Prin urmare, îi invităm să vină alături de noi, în număr cât mai mare! Și, desigur, le stăm la dispoziție dacă îi interesează un serviciu de voluntariat în care cheltuielile personale sunt mici, iar recompensele trăite într-o astfel de experiență – nemăsurate”, ne-a declarat Ioana Lucaciu.
La finalul întâlnirii, tinerii s-au deplasat la monumentul evreiesc din apropierea Sinagogii unde au aprins lumânări în memoria victimelor Pogromului din 9 noiembrie 1938. (Ioana L. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:50:45 Ora standard a Europei de Est