Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Săptămâna cartofului donat”

La Școala „George Coșbuc” din Oradea

„Săptămâna cartofului donat”

„Anul trecut, am strâns rechizite școlare și ghiozdane. Anul acesta, fiecare elev al școlii noastre și fiecare cadru didactic aduce la școală într-o pungă cartofi, care cât poate. În perioada 1 – 7 noiembrie 2009, desfășurăm o campanie de sprijinire a copiilor aflați în dificultate. Chiar am decis să prelungim campania până în 9 - 10 noiembrie, dat fiind faptul că în această săptămână, elevii ciclului primar se află în vacanță”, ne-a declarat prof. psiholog Christina Gavriș, coordonatorul programului SNAC la nivelul Școlii cu clasele I-VIII „George Coșbuc” din Oradea.

Tot în cadrul acestei campanii, copiii au navigat pe internet pentru a aduna informații și imagini despre cartof, pentru un portofoliu („catalog”), iar pentru expoziția amenajată în holul școlii, au pregătit desene, picturi și figurine. Mapa a fost elaborată de elevii clasei a III-a step by step (de la secția maghiară), înv. Fekete Erika.
Cartofii care se vor strânge vor fi donați copiilor din școală cu bursă socială și medicală (în total 47, la nivelul școlii).
„Considerăm că e un gest frumos să ne ajutăm elevii aflați în dificultate, conchide Christina. Prin această campanie dorim să sensibilizăm elevii și dascălii, vizavi de copiii aflați în dificultate”.
Christina îi are în obiectiv și pe cei circa 30 de copii cu CES din școală. Pentru ei, în perioada următoare, se vor organiza activități cultural-distractive: concursuri de dans, teatru și o serbare de Sfintele Sărbători!
Apropo de proiectul de anul trecut, pentru a ne putea face o părere despre dimensiunea acțiunii întreprinse, Christina ne-a furnizat câteva date de bilanț. Atunci s-au strâns: 25 de ghiozdane, 60 de caiete de mate/română, 30 de cărți, 100 de bucăți de creioane colorate, 40 de penare, 40 de creioane grafice, 50 de pixuri, 50 de coperte pentru cărți și caiete, câte 10 blocuri de desen, caiete de muzică și biologie, 20 de păpuși, ascuțitoare, caiete studențești, liniare, etichete, carioci, jocuri didactice, acuarele... 
Pentru Chistina, elevii și dascălii Școlii „George Coșbuc” din Oradea, felicitări, 10 cu steluță și F.B.!(Ovi Dan)
Bucureștiul felicită Bihorul
Ne bucurăm nespus aflând că Bucureștiul ne citește și reacționează... prompt!
Iată ce am primit:
"Felicitări județului Bihor pentru campania "Săptămâna cartofului donat". Expoziția postată pe site este minunată". Iolanda Catinean, coordonator național SNAC-CHLG.
Doamna Iolanda, vă mulțumim că ne citiți, mulțumim pentru felicitările adresate Christinei, elevilor și dascălilor de la Școala "George Coșbuc" din Oradea.
Cu deosebit respect,
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Săptămâna cartofului donat”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:00 Ora standard a Europei de Est