Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința internațională „Post-comunism și noua identitate europeană”

Astăzi, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

Conferința internațională „Post-comunism și noua identitate europeană”

Conferința internațională Post - comunism și noua identitate europeană este organizată de către Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării de la Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, în intervalul 5 - 7 noiembrie 2009. Vor lua parte la lucrările conferinței cercetători români și străini (din Germania, Marea Britanie, Grecia, Serbia, Albania, Slovenia și Ungaria). Lucrările conferinței se vor desfășura în limba engleză.

Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării în cadrul căreia funcționează și Centrul de Studii pe Problemele Identității și Migrației (vezi www.e-migration.ro) a dobândit experiență în organizarea unor manifestări științifice de talie internațională, această  conferință aflându-se la cea de-a V-a ediție.
Conferința marchează și aniversarea a două decenii de la colapsul regimurilor comuniste din Europa Centrală și de Est, invitând cercetătorii să prezinte lucrări dedicate transformărilor instituționale și reformelor democratice ale tranziției.
Intenția noastră este să deschidem direcții de cercetare care sunt prea puțin prezente în discursul academic românesc, cu toate că sunt de cea mai mare actualitate; raportul dintre identitatea națională – regională - europeană, diversitatea culturală într-o Europă fără frontiere, respectarea dreptului la identitate culturală în civilizația europeană sunt chestiuni care preocupă elitele politice și intelectuale din Uniunea Europeană. De asemenea, migrația și mobilitatea forței de muncă reprezintă unele dintre cele mai dezbătute probleme pe agendele politice ale diferitelor țări europene.
Principala motivație pentru organizarea acestei manifestări științifice constă în actualitatea temelor care vor fi dezbătute. Astfel, lucrările conferinței vor fi grupate în trei secțiuni principale, după cum urmează: Identity and mobility in Europe (Identitate și mobilitate în Europa);
The image of the New Europe in the mass-media (Imaginea noii Europe în mass-media); Institutional changes and democratic reforms after the fall of communism (Schimbări instituționale și reforme democratice după căderea comunismului).
O altă motivație, la fel de importantă, este aceea că dorim, prin intermediul acestor manifestări științifice, să ne consolidăm expertiza pe aceste probleme și relațiile de colaborare cu cercetători din România și din străinătate, care au preocupări similare; dorim să încurajăm schimbul de idei, să adăugăm noi colaborări celor realizate până în prezent, să stabilim noi parteneriate și să ne aducem contribuția la cercetarea unor teme care prezintă mare interes la nivelul Uniunii Europene.
Edițiile anterioare
Prima ediție s-a desfășurat sub forma unei conferințe internaționale la Oradea, în martie 2004, eveniment ce a coincis și cu lansarea, în cadrul facultății noastre, a masteratului Libertatea de mișcare a persoanelor în Europa (primul masterat de acest fel din România). Conferința s-a bucurat de o participare consistentă, națională și internațională, de prezența unor specialiști în domeniile identității și migrației, universitari renumiți și experți practicieni. A doua conferință internațională a avut loc în noiembrie 2005, lucrările ei fiind publicate în volumul European Identity and Free Movement of Persons (editori Lia Pop și Cristina Matiuța, Editura Universității din Oradea, 2005, 375 pagini, ISBN 973-613-960-3).
A treia ediție s-a ținut în noiembrie 2006, sub forma unui seminar internațional, la care au luat parte specialiști în domeniul migrației din șapte țări ale Europei Centrale și de Est, inclusiv România. Acest seminar a fost parte a unui proiect mai larg, intitulat Migration and Identity in a Changing Europe: Building Partenerships and Fostering Communication, derulat în cadrul Centrului de Studii pe Problemele Identității și Migrației și finanțat de Fundația pentru o Societate Deschisă (prin programul East-East: Partenership Beyond Borders).
Cea de-a patra ediție a fost organizată în noiembrie 2007, sub forma unei conferințe internaționale intitulate Migration and Identity in the European Union, care a reunit 50 de participanți, din care 22 din străinătate (din 13 țări). Multe din lucrările prezentate în cadrul acestei manifestări au fost publicate în Journal of Identity and Migration Studies (publicație electronică de specialitate în limba engleză, cu apariție semestrială, editată, începând cu anul 2007, de Centrul de Studii pe Problemele Identității și Migrației, indexată în 15 cataloage internaționale și trei baze de date internaționale (Copernicus, Scopus, DOAJ) și recunoscută de către CNCSIS; pentru detalii, a se vedea www.jims.e-migration.ro). (Radu S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:35 Ora standard a Europei de Est