Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A început selecția!

„Investește in oameni!”

A început selecția!

Facultatea de Științe Economice, din cadrul Universității din Oradea anunță demararea procesului de selecție a grupurilor țintă I și II, pentru instruirea gratuită în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei în centrele locale AntrES.

Facultatea de Științe Economice, din cadrul Universității din Oradea, în calitate de coordonator inter-regional, în parteneriat cu: Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între femei și bărbați; Universitatea de Vest din Timișoara; Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad; Universitatea de Nord Baia Mare; Universitatea „Eftimie Murgu” Reșița; Fundația „Academia Comercială" Satu Mare; Societatea Științifică de Management din România, în cadrul proiectului, Antreprenoriatul și egalitatea de șanse. Un model inter-regional de școală antreprenorială pentru femei, proiect finanțat din Fondul Social European – „Investește în oameni!”, Contract  nr. POSDRU/9/3.1/S/5; perioada de implementare: 05.01.2009 - 05.01.2011, valoare: 12.500.104 lei, anunță: demararea procesului de selecție a grupurilor țintă I și II, pentru instruirea gratuită în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei în centrele locale AntrES.
Centrele locale AntrES au fost constituite cu sprijinul autorităților locale, în perioada mai – iunie 2009, prin semnarea de acorduri de parteneriat cu administrația publică locală. Astfel, în fiecare județ din cele șase implicate în proiect, au fost constituite câte patru centre locale, la sediile primăriilor,  după cum urmează: Sighetul  Marmației, Baia Sprie, Târgu Lăpuș, Seini (județul Maramureș); Negrești - Oaș, Ardud, Carei, Tășnad (județul Satu Mare); Aleșd, Beiuș, Marghita, Salonta (județul Bihor); Recaș, Lugoj, Buziaș, Jimbolia (județul Timiș); Chișineu - Criș, Ineu, Pecica, Lipova (județul Arad); Caransebeș, Moldova Nouă, Băile Herculane, Bocșa (județul Caraș Severin).
În perioada 27 octombrie – 6 noiembrie 2009, va avea loc procesul de selecție a grupurilor țintă pentru instruirea gratuită în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei, astfel:
Grup țintă I - femei manager de IMM-uri, care doresc să-și dezvolte afacerea se vor selecta câte șase persoane la cele patru centre locale din fiecare județ, deci un total de 24 femei pe județ, respectiv 144 de femei pe ansamblul celor șase județe. Pentru acest grup țintă se urmărește ca obiectiv: îmbunătățirea abilităților manageriale, intra și antreprenoriale, în vederea dezvoltării afacerii existente, utilizarea optimă a oportunităților existente pe piață, a factorilor de succes care cresc competitivitatea, a strategiilor de management și marketing etc. și promovării adaptabilității, cu efecte asupra performanței economice, stabilității IMM-urilor și nivelului de ocupare.
Grup țintă II - femei care doresc să-și inițieze propria afacere – se vor selecta câte 18 persoane la cele patru centre locale din fiecare județ, deci un total de 432 femei pe ansamblul celor șase județe. Pentru acest grup țintă se urmărește ca obiectiv: formarea culturii antreprenoriale, creșterea abilității de a transforma ideile de afaceri în acțiuni concrete, prin furnizarea informațiilor necesare privind mediul de afaceri și oportunitățile existente pe plan local, elaborarea unui plan de afaceri, organizarea și derularea unei afaceri de succes etc. și prin servicii de sprijin pentru inițierea unei afaceri, având ca efect generarea unui număr crescut de afaceri, atât în mediul urban, cât și rural.
Persoanele interesate se pot înscrie la sediul primăriilor din centrele locale AntrES, prin depunerea următoarelor documente : pentru grupul țintă I - femei manager: fotocopie a buletinului/cărții de identitate al/a solicitantei; copie de pe certificatul de înmatriculare la Registrul Comerțului; declarație pe proprie răspundere că ocupă un post de manager la firma proprie (IMM); formularul nr. 1 de înscriere în baza de date; pentru grupul țintă II - femei care doresc să inițieze o afacere: fotocopie a buletinului/cărții de identitate al/a solicitantei; curriculum vitae; formularul nr. 2 de înscriere în baza de date.
Selecția grupurilor țintă se va realiza pe baza rezultatelor aplicării a două chestionare: chestionar de evaluare psiho-comportamentală și chestionar socio-profesional.
Activitatea de instruire în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei se va desfășura la sediul primăriei din Centrul local AntrES, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2010, bilunar,  în zilele de vineri și sâmbătă; manager de proiect, prof. univ. dr. Anca Dodescu
Pentru informații suplimentare: www.antres.ro (Olimpia P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:57 Ora standard a Europei de Est