Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala „Oltea Doamna” din Oradea

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, s-a desfășurat, vineri (30 octombrie 2009), o nouă activitate din cadrul proiectului cultural – artistic interjudețean „Cartea - prietena mea”, cu participarea partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII din Variaș (județul Timiș).

Proiectul a fost inițiat de Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (director, prof. Mircea Mitran, coordonator de proiect - inst. Romelia Ciarnău), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Timiș, Casa Corpului Didactic Bihor, Primăria Oradea și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea și se derulează pe perioada a doi ani școlari (2008 - 2009, 2009 - 2010).
Lansarea proiectului a avut loc în 22 mai 2009, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, prilej cu care au fost organizate un medalion literar, intitulat „Mihai Eminescu – înger și lumină a poeziei românești”, o dramatizare - „D-l Goe”, după I.L. Caragiale și o expoziție – „Natura oglindită în operele marilor clasici” (cuprinzând portofolii și lucrări artistico – plastice).
Cea de-a doua activitate a fost organizată (și găzduită) de partenerii de proiect din județul Timiș, la Școala cu clasele I-VIII din Variaș, în 30 mai 2009, un festival etno-cultural, la care au participat și membrii echipei de proiect de la Școala „Oltea Doamna”, după cum ne-a declarat coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău.
Următoarea activitate s-a desfășurat la Pădurea Neagră. Timp de trei zile (9 - 11 iunie 2009), au avut loc drumeții, activități sportive și de creație literară și plastică, expoziție cu lucrările artistico-plastice, spectacol și foc de tabără.
Vizitarea școlii, program artistic, remember, curs de formare
La reuniunea de proiect de vineri, de la Școala „Oltea Doamna”, a fost programat un curs de formare, cu tema „Impactul mass-media asupra copilului”, susținut de prof. drd Adelina Iacob.
După primirea oaspeților, dl director, Mircea Mitran, le-a prezentat școala. Au fost vizitate trei din cele patru corpuri de clădire, sala de sport și cele două corpuri unde funcționează clasele din ciclul primar.
În continuare, programul zilei a cuprins un program artistic, o rememorare a activităților desfășurate, vizitarea expoziției și cursul de formare.
Elevii clasei a II-a C (artiștii dnei înv. inst. Elena Pavel), în parteneriat cu artiști ai dnei înv. inst. Viorica Mitran și alți elevi din școală (o solistă vocală și un grup de chitariști) au prezentat un program artistic încântător, deschis cu imnul școlii. Într-o superbă zi de toamnă, artiștii au adus pe scenă toată frumusețea și bogăția anotimpului autumnal întruchipate de furnică, greiere, licurici și alte personaje pitorești, în dramatizarea „Greierele și furnica”, în dansul toamnei, un moment de dans de societate și un moment liric, de adâncă simțire -„Limba noastră”.
La realizarea programului artistic, și-au dat concursul: Iulian Deac (greierele), Indig Isabelle (furnica), Sebastian Borna (licuriciul), Rareș Blidar, Șerban Ciobanu, Nichita Ilisie, Ciprian Brisc, Andrei Moldovan, Alexandru Gomboș, Denisa Ciucioiu, Gabriela Megheșan și Koteles Andreea, dansatorii Iulia Frâncu și David Cosma, precum și solista vocală Carla Marin (din clasa  a V-a), o super voce și un talent artistic de excepție.
 „Impactul mass-media asupra copilului”
După retragerea artiștilor și premierea oaspeților, au urmat câteva intervenții din partea invitaților (prof. Rodica Popa, profesor metodist al C.C.D.), gazdelor și partenerilor. Coordonatorul de proiect a trecut în revistă activitățile desfășurate, în cadrul unei prezentări în power point, iar expoziția (cu lucrări și portofolii) avea să întregească imaginea asupra proiectului.
La cursul de formare („Impactul mass-media asupra copilului”), susținut de prof. drd. Adelina Iacob, au participat membrii celor două echipe pe proiect: manager – prof. Mircea Mitran, inst. Romelia Ciarnău – coordonator de proiect, inst. Silvia Simuț, Viorica Mitran, Elena Pavel, Rodica Foltuț și Luminița Petca (din partea gazdelor); inspector școlar, inst. Maria Oprescu, director - prof. Daniela Dragomir, director adjunct - prof. Ion Rabota, prof. Corina Munteanu, Florin Zamfir, inst. Mihaela Zamfir, Sonia Zappl, Diana Subota, înv. Delia Luchin, Nicolae Cornescian, Nada Cirici și Zarin Stoianca (din partea oaspeților). Cursul a însemnat chintesența, piatra unghiulară a reuniunii de proiect de la Oradea.
Să mai spunem că „proiectul „Cartea - prietena mea” tinde spre o abordare interdisciplinară, deoarece este o modalitate eficientă de a asigura creșterea coerenței și calității activităților”, așa după cum aprecia coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:41 Ora standard a Europei de Est