Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pământul e supărat. Și are toate motivele să fie!

La Grădinița nr. 43 din Oradea, a fost lansată o nouă rachetă

Pământul e supărat. Și are toate motivele să fie!

Uitându-se în jur, la Soare, la Lună, la Zâna bună, Pâmântul oftează și nu-și mai poate ridica privirea ... din pământ! În cadrul unui joc de rol, copiii încearcă să-l consoleze, să-l îmbuneze și să-i dea motive de optimism și chiar o undă de bucurie

Toate acestea s-au petrecut ieri (joi, 29 octombrie 2009), la activitatea de creație a grupei pregătitoare de la Grădinița nr. 43 din Oradea. Inst. Ioana Klein, copiii grupei și părinții au acționat toți ca unu, în Săptămâna mondială a spațiului, pentru a construi rachete, care mai de care, farfurii zburătoare nemaivăzute cu care să iasă în Univers, să colinde planetele, făcând senzație, fără să le pese de supărarea Pământului – planeta vie.  Alex Rusu a fost Pământul, Patric Lionis – Soarele, Bianca Burcă – Luna, Larisa Blaga – Steaua, Constantin Bianca – Zâna animalelor, Cezara Todea – Zâna apelor, iar Vanessa Guller – Zâna plantelor. Þin  sfat și reușesc să-i redea Pământului optimismul și puterea de a se învârti mai departe pe orbita sa, copiii arătându-se grijulii și dornici să schimbe comportamentul oamenilor. Urmează ca fiecare să-și prezinte racheta inventată, să lanseze aceeași rachetă în cadrul unui concurs al micilor cosmonauți, urmat de o ieșire în spațiu pentru recuperarea rachetei. Copiilor din grupa pregătitoare li s-au alăturat și patru copii din grupa mare, a dnei educatoare Lenuța Crăciun: Renata Gui, Cristian Câmpean, Raul Ciolpan șiTimotei Buhaș. La final, toți copiii și părinții prezenți la activitate ies în curte pentru lansarea unei rachete speciale, care, ajutată de propulsoarele proprii (baloane umplute cu heliu), ajunge să-i uimească pe cei mici și pe cei mari. Și ca să nu plângă nimeni după ea, ca-n alte dăți, Ioana a avut grijă să o ancoreze cu fire nevăzute spre a o putea recupera după ce a depășit înățimea blocurilor cu zece etaje plutind deasupra curții spre disperarea porumbeilor care i-au dat târcoale, neștiind ce este cu minunea zburătoare din spațiul lor cosmic și personal. Au venit, au cercetat și au plecat cu coada între picioare.
Iată, așadar, cum a reușit Ioana (o educatoare inofenivă, la prima vedere) să-i înnebunească din nou pe cei mici și pe părinții lor, dându-le satisfacții și imbold în muncă, motive de bună conlucrare și iubire). Doamna director, inst. Rodica Ciocan, are și dumneaei motive de încântare, vâzând asemenea minuni. E pentru a treia sau a patra oară, parcă, și pentru noi, o plăcută zăbavă să asistăm la activități deosebit de interesante la această grădiniță, unde s-a născut revista preșcolarilor bihoreni și unde s-au lansat proiecte naționale, de genul celui cu „Lupul în povești”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pământul e supărat. Și are toate motivele să fie!

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:06:36 Ora standard a Europei de Est