Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul toamnei – ediția a II-a

Dincolo de curriculum, la Școala nr. 11 din Oradea,

Festivalul toamnei – ediția a II-a

La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, a fost (re)lansat proiectul național „Dincolo de curriculum” (ediția a II-a), pentru stimularea activităților extracurriculare (câte o activitate pe lună).

Astăzi, joi (29 octombrie 2009), s-a desfășurat prima activitate de proiect, intitulată „Festivalul toamnei”.
Coordonatorii de proiect (înv. Domnica Popa, inst. Angela Nuță, prof. Olga Bârzeianu) și ceilalți membri ai echipei de proiect (înv. Șill Cornelia și Olimpia Tăutu) au organizat în holul de la intrare o expoziție cu planșe, colaje și produse naturale, fructe și legume de toamnă personalizate, o lume de povești, basme și desene animate. În pauze, în cadrul audițiilor, au răsunat cântece despre toamnă pe versurile lui George Topârceanu, Octavian Goga și Mihai Eminescu. Alături de lucrările elevilor din clasele organizatoare au expus și mulți alți elevi din ciclul primar, dar și preșcolari de la Grădinița nr. 41 - "Piticot" și Grădinița 17 – structura Grădiniței "Piticot".
Expoziția rămâne deschisă și mâine (vineri)
Chiar la ora vizitei noastre, trei grupe de preșcolari (de la 41) au venit la școală cu dublu scop: să viziteze expoziția, și în vizită la partenerii lor de proiect din clasele a IV-a, dar nu numai... Erau copiii din grupa mare B (ed. inst. Florentina Pușa), grupa pregătitoare (ed. Irina Costin și Anca Mihoc) și grupa mijlocie (ed. inst. Raluca Mărcuș). Delegația a fost condusă de prof. Elisabeta Varga, directorul grădiniței. În drum spre clasa a IV-a E, au intrat și pe la clasa I C. Micii școlari ai dnei prof. Gabriela Monica Vașadi scriau cuvântul „mama”. Concentrați și plini de importanță, puțini au fost cei care și-au luat ochii din caiet. Cei mai mulți trăgeau cu coada ochiului la „trecători”. Ajunși în clasa a IV-a E, elevii dnei inst. Eva Olău i-au luat în primire și i-au poftit în bancă lângă ei. Pe masă, pe fiecare îi aștepta un mic cadou (câte o bombonică ascunsă într-o cutiuță confecționată de ei). Tot pentru partenerii de proiect fuseseră pregătite fișe de colorat (cu legume și fructe de toamnă). Ov. DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul toamnei – ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:25:19 Ora standard a Europei de Est