Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Învățăm să ne orientăm”

Concurs de orientare turistică la Băile Felix

„Învățăm să ne orientăm”

În organizarea Inspectoratului Școlar, astăzi (miercuri, 23 mai), s-a desfășurat în pădurea de la Băile Felix un concurs de orientare turistică, intitulat “”Învățăm să ne orientăm”, cu participarea a 17 echipaje de copii și elevi de la tot atâtea unități de învățământ, grădinițe și școli gimnaziale, din Oradea și județul Bihor, unități pilot în care se derulează proiectul educațional național “Kalokagathia”, lansat în 2 noiembrie 2006.

Ca niște adevărați “cercetași”!
 
“Programul educativ urmărește stimularea interesului copiilor și elevilor pentru educație fizică și sport în grădinițe și școli, la nivelul județului Bihor, prin extinderea experiențelor pozitive acumulate și derularea unor acțiuni care vizează prevenirea unor atitudini și comportamente dăunătoare sănătății. Iar acest scop se va realiza în măsura în care vor fi îndeplinite cele trei categorii de obiective specifice privind copiii (respectiv elevii), cadrele didactice, dar și părinții (și alți factori educaționali din comunitate)”, după cum sublinia, la lansarea proiectului, prof. Maria Ivănescu, inspector școlar de specialitate, prezentă și astăzi la activitate.

 E ușor de imaginat cât de bine se simțea Pădurea Felix (care fremăta de bucurie), cu asemenea oaspeți dragi!

Echipați și disciplinați, ca niște adevărați cercetași, concurenții așteptau cuminți în spatele liniei de start plecarea în cursă, dată de prof. Ioan Cojocaru (de la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea).
Pe traseu, echipajele aveau de trecut pe la cele opt posturi de control, fiecare post fiind reprezentat de un animal. De la respectivele posturi, cei patru membri ai echipajului trebuiau să se înarmeze cu câte o cifră sau literă corespunătoare postului (copiii de grădiniță aveau de adunat în pungă cele opt cifre, câte o cifră de la fiecare post, iar elevii câte o literă (de la A la H). Traseul măsura 620 de metri pentru preșcolari și 1.200 m pentru elevi. Startul se dădea tot din cinci în cinci minute. La sosire, arbitrii verificau “taloanele” de concurs (cifrele, respectiv literele recuperate) și notau timpul parcurs de fiecare echipaj. La final, inspectorii școlari Peto Csilla și Tiberiu Sîncelean, împreună cu echipa organizatoare (formată numai din directoare: Teodora Codău, de la Școala “Dimitrie Cantemir”, Georgeta Bara și Eugenia Pop, directoarele grădinițelor nr.47 și 45 din Oradea) și cei patru arbitri (Bujor Cucu, de la Universitatea din Cluj-Napoca, Elisabeta Moțica, de la C.N. “E. Gojdu”, Ioan Cojocaru, de la P.C.E. și Cornel Bandici, de la Lic. T. “A. Lazăr”) i-au aliniat pentru premiere. Copiii erau fericiți, iar dascălii și părinții, nerăbdători să afle rezultatele.
 La preșcolari, clasamentul arată astfel: pe locul I – echipajul Grădiniței nr. 20 din Oradea (Alexandru Popa, Ștefana Secară, Paula Dogaru și Teodor Dascalciuc, însoțiți de ed. Liliana Brătescu), pe locul II – echipajul Grădiniței din Aleșd, iar pe locul III, echipajul Grădiniței nr. 30.
Celelalte echipaje s-au situat după cum urmează: 4.Gr. Orsolya, 5. Grădinița nr. 45 (Diana Ioana Druță, George Breje, George Rusneac și Ene Robert, însoțiți de ed. Eugenia Pop, Livia Olar, Voichița Portelechi, Olga Bitea și Lucia Varga), 6. Gr. Nr. 50 Oradea, 7. Gr. nr.4  din Marghita (Damaris Fitea, Denisa Buboi, Mădălin Carasec și Cătălin Clopce, însoțiți de ed. Doina Roman și Diana Pantea), 8. Gr. Nr. 47 Oradea, 9. Grădinița nr. 54 Oradea.
La elevi, au câștigat: echipajul Școlii nr. 16 Oradea (Cristian Ciolpan, Ștefania Panc, Kis Vanesa și Diana Fodor, însoțiți de inst. Otilia Luca și înv. Veturia Nica), clasat pe primul loc (la nevoie, echipajul putea fi înlocuit cu un altul, de rezervă, format din Andreea Pontoș, Vlad Marcu, Larisa Nițu, și Teodora Coșa); pe locul II s-a situat echipajul Școlii “Avram Iancu” Oradea, iar pe locul III, echipajul Școlii “Dimitrie Cantemir”(Cristina Hotea, Radu Ștefan, Maria Chereji, George Ionescu, însoțiți de înv. Florica Popuș, Felicia Ianța și directoarea școlii, prof. Teodora Codău, fostă Șandor).
Celelelte echipaje s-au clasat după cum urmează: 4. Școala cu clasele I-VIII din Marghita (reprezentată de Gabriel Ieremi, Oriana Aslovici, Denisa Florina Filip și Valentin George Pușcaș, însoțiți de inst.Laura Pușcaș și înv. Ana Lovas), 5. Școala “Nicolae Popoviciu” din Beiuș, 6. Școala cu clasele I-VIII din Aleșd, 7. Liceul cu Program Sportiv “Bihorul” Oradea (reprezentat de Gabriel But, Ștefania Boța, Ștefan Fodor și Gustav Lucan, însoțiți de înv.Lucreția Filip, Dorina Dulău și prof. Felicia Bulzan, director adjunct, plus două rezerve, elevii Beniamin Orșoș și Raul Aron). 8. Lic. T. “Onisifor Ghibu” Oradea.  (Ovi DAN)

Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto („Învățăm să ne orientăm”).
 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:08:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...