Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Un gospodar oricând își găsește de lucru!”

La Școala din Hotar, într-o zi frumoasă de toamnă

„Un gospodar oricând își găsește de lucru!”

Am revenit, joi (22 octombrie 2009) la Școala din Hotar, așa după cum am promis în vară domnului director, Dumitru Simuț. În 25 august, la ora vizitei noastre, în curtea școlii se descărcau bolțari pentru garajul microbuzului școlar, iar viceprimarul, dl Aurel Leho, tocmai sosise în curte cu un trailer de lemne...

Ieri, bolțarii dispăruseră, se „metamorfozaseră” în garaj, lemnele erau frumos rânduite în magazie, iar oamenii muncii spărgeau („ușile”) și tencuiau, „profitând” de faptul că directorul fugise până la Aleșd (la centrul de comunicare) cu statisticile de început de an școlar. Detaliile aveam să le aflăm de la dna Maria Lasca, secretarul școlii.
„Un gospodar oricând își găsește de lucru. După finalizarea garajului, domnul director și-a pus în plan să tencuiască și magaziile de materiale și de lemne și să le dea aceeași culoare”.
Pe terenul de sport, Bogdan Sturzu, tânărul profesor de educație fizică și sport, proaspăt absolvent al facultății de profil din Oradea, cronometra elevii din clasa a VI-a, la alergare de viteză. În sala de la grădiniță, preșcolarii și educatoarea (dna Ileana Chirila) se jucau „De-a școlarii”, povestind pe baza imaginilor cuprinse pe planșele cu litere. Cei ajunși în grupa mare pregătitoare chiar se întreceau în a nominaliza litera. I-am văzut la lucru și pe „primarii” claselor I, a II-a și a IV-a (elevii doamnelor înv. Cornelia Scorțe, inst. Gabriela Nicoară și inst. Emanuela Cordiș). Pretutindeni sunt copii frumoși și isteți, curați și ordonați, ascultători și respectuoși. Atmosfera de lucru, modalitățile de antrenare a elevilor, reacția lor și răspunsurile pe care le dădeau, toate ne-au demonstrat că „la țară” nu există o altă ștachetă a calității și exigenței (decât la oraș).
Însoțiți de domnul director, aveam să-i cunoaștem și pe gimnaziști (și dascălii lor). După pauză, cei din a V-a s-au dus direct la terenul de sport, având oră de educație fizică. Și pe ei i-am găsit alergând (contra cronometru) pe terenul de fotbal. Cei din a VI-a aveau oră de geografie (cu dna prof. Lenuța Gherlea). La a VIII-a, prof. Mădălina Lascău și elevii găseau și scriau pe tablă cuvinte  sinonime. În sala alăturată, cei din a VII-a își băteau capul cu 5 (2x – 7) – 3 (3x – 8)... la ora de matematică (împreună cu prof. Chirila Samica). Pe elevii dnei înv. Florica Simuț i-am găsit la ora de engleză, cu prof. Marinela Maghiar, aflată în primul său an de apostolat.
La Hotar, elevii vin la școală, își fac temele și învață, chiar dacă e de lucru în gospodărie și pe câmp. „La noi nu s-a pus problema ca părinții să-i rețină și să-i ducă la muncile câmpului. După cum ați putut constata, până și copiii romi vin la cursuri. Procesul instructiv-educativ se desfășoară în condiții bune. Nu ne putem plânge. Avem elevi, avem dascăli și toate dotările necesare...”
Am mai aflat apoi că duminică (25 octombrie), pe platoul din fața Primăriei din Þețchea se va sărbători, pentru a patra oară, Ziua recunoștinței, prilej cu care școlarii și preșcolarii din comuna Þețchea vor fi și ei prezenți pe marea scenă... (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Un gospodar oricând își găsește de lucru!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:59 Ora standard a Europei de Est