Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”

Miercuri, la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea

O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”

În cadrul celei de-a patra etape de proiect, miercuri (21 octombrie 2009), în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, a avut loc întâlnirea elevilor și profesorilor italieni de la Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento cu oficialitățile locale și județene, și partenerii de proiect.

Din inițiativa și prin mijlocirea domnului Ercole Raimondo, fondatorul - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea, în 2008, s-a demarat un proiect de parteneriat între Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento (Italia), trei licee orădene (Liceul de Artă, Liceul „Don Orione”, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”) și Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” din Șimleu Silvaniei (județul Sălaj). În virtutea acestui proiect de parteneriat, într-o primă etapă, în noiembrie 2008, elevii italieni au pavat intrarea în Biserica greco-catolică de lângă Liceul „Don Orione”. Următoarea etapă s-a consumat la Trento (în Italia), în mai 2009, când elevii orădeni de la cele trei licee partenere au vizitat liceul italian și cariera de piatră. În iunie 2009, a avut loc la Oradea, o nouă etapă, rezervată doar adulților – Uniunea arhitecților, după cum aveam să aflăm de la reprezentanții Centrului Cultural Italian din Oradea.
Acum, în cadrul celei de-a patra etape, 33 de elevi italieni de la „Andrea Pozzo” (și șapte însoțitori, între care prof. Paolo Rasera – directorul adjunct al liceului și Marco Frenez) au pornit, luni (19 octombrie), într-o excursie de șase zile, având ca obiectiv central vizitarea partenerilor de proiect din Oradea și Șimleu Silvaniei. În prima zi, au vizitat Budapesta (capitala Ungariei), marți, au pornit spre Oradea. Ajunși în municipiul de pe Crișul Repede, au reușit să viziteze Cetatea Oradei și centrul orașului, iar seara au ieșit în oraș împreună cu partenerii lor de proiect. Miercuri, au fost programate patru activități: două vizite, la Liceul de Artă și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, o întâlnire cu oficialitățile locale și județene și o descindere la Catedrala Ortodoxă Română din centrul civic pentru cercetarea și proiectarea curții exterioare, dar și la Palatul Episcopal Greco-Catolic, pentru cercetarea și proiectarea curții interioare și exterioare. Pentru joi și-au programat plecarea spre Șimleu Silvaniei, pentru vizitarea Colegiului Tehnic „Iuliu Maniu” și întâlnire cu partenerii de proiect. În drum spre Sălaj și-au propus vizitarea câmpurilor petroliere de la Suplacu de Barcău și a șantierului autostrăzii „Transilvania”. Și dacă tot vor ajunge la Șimleu și-au zis că ar fi potrivit să viziteze și fabrica de șampanie. Pentru vineri și-au planificat vizitarea altor obiective cultural - turistice din Oradea, cumpărături, salutul partenerilor de proiect și plecare spre Viena. Sâmbătă și-au programat să viziteze capitala Austriei și plecare spre Trento.
Piatra – prieten și dușman
Prin tradiție și profilul liceului, elevii italieni ajutați de specialiști și-au propus în cadrul acestui proiect de parteneriat lucrări importante și îndrăznețe, precum lucrarea de pavare pe care au executat-o în 2008, la intrarea în Biserica greco-catolică de lângă Liceul „Don Orione”, iar acum, au făcut măsurătorile pentru realizarea pavării curților de la Catedrala Ortodoxă Română din centrul civic și Palatul Episcopal Greco-Catolic. Un alt câștig al proiectului de parteneriat vor fi pentru elevii români cursurile teoretice și practice susținute de specialiști italieni pentru însușirea tehnicii de pavare cu piatră porfido.
Întâlnirea de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” a fost onorată de dl Manlio Giuffrida, consulul Italiei în România, Ercole Raimondo, fondator - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea și prof. Paolo Rasera -  directorul adjunct al Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento, iar din partea oficialităților județene și locale, au fost prezenți: Dumitru Voloșeniuc, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, consilierii locali prof. Dorel Luca – generalul Inspectoratului Școlar și prof. Dorel Tifor. La întâlnire au fost prezenți elevii italieni și însoțitorii lor, partenerii lor de la Liceul de Artă și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, conducerile celor trei licee orădene partenere (prof. Mihai Crețu – director și ing. Aurora Tabacu – director adjunct ai C.T. „C-tin Brâncuși”, Miheller Martin Peter – managerul Lic. „Don Orione” și prof. Doina Marcu – directorul Liceului de Artă), alți reprezentanți ai Centrului Cultural Italian, cadre didactice și reprezentanți ai presei.
Manifestarea a fost deschisă de directorul colegiului, dl prof. Mihai Crețu, care a salutat distinșii invitați și a punctat scopul și obiectivele întâlnirii de proiect. Consulul Italiei, vicepreședintele C.J. Bihor, directorul Centrului Cultural Italian și generalul Inspectoratului Școlar au salutat partenerii de proiect, au lăudat inițiativa și s-au declarat sprijinitori ai proiectului. Despre proiectul de parteneriat „Omul și piatra” (care se derulează și în 2010) și despre întâlnirea de proiect din luna mai din Italia, a vorbit, la modul elogios, ing. Aurora Tabacu – directorul adjunct al C.T. „C-tin Brâncuși”, precum și directorul Liceului de Artă, dna prof. Doina Marcu. Pe tot parcursul manifestării, pe ecran au fost prezentate (în power point) imagini de la întâlnirile anterioare ale partenerilor de proiect... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:26:45 Ora standard a Europei de Est