Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul de burse Fred Robey

Pentru studenții din Oradea, Baia Mare și Sighetu Marmației

Programul de burse Fred Robey

Joi, 24 septembrie 2009, în cadrul mesei rotunde ce a avut loc la Camera de Comert și Industrie Bihor, a fost lansată runda a III-a a Programului de burse Fred Robey.
În intervalul 2006 – 2010, filantropul american Fred Robey a donat Rețelei Fundațiilor Carpatice aproximativ 100,000 USD pentru susținerea tinerilor din Euroregiunea Carpatica, respectiv din zonele de frontieră ale celor cinci țări membre: Polonia, Slovacia, România, Ucraina și Ungaria.

În perioada 2007/2009, de Programul de burse Fred Robey a beneficiat un număr de 15 studenți din România (nouă din Sighetu Marmației și șase din Oradea).
În anul școlar 2009/2010 se va implementa cea de-a treia fază a Programului de burse Fred Robey.
FDEC România, în colaborare cu universități, ONG-uri și firme locale, asigura beneficiarilor acestui program asistență financiară, tehnică și training, astfel: asistența financiară – până la 1,000 USD/ beneficiar/ an școlar,
asistență tehnică – consiliere în orientarea profesională și dezvoltarea propriei cariere, training - instruire – posibilitatea de a face voluntariat sau practică în contextul Rețelei fundațiilor Carpatice și a partenerilor acesteia: ONG-uri, firme.
Pot solicita burse studenții din centrele universitare Oradea, Baia Mare și Sighetu Marmației, care îndeplinesc simultan următoarele condiții: sunt absolvenți ai primului an de studii și au rezultate excelente la învățătură, provin dintr-un mediu social dezavantajat, sunt membri activi într-o organizație neguvernamentală din centrul universitar în care își desfășoară activitatea educațională, au o viziune clară asupra propriei cariere, contribuie la dezvoltarea regiunii – vor avea prioritate tinerii talentați care intreprind acțiuni concrete în favoarea regiunii sau comunității proprii (ex: lucrări de licență legate de problemele existente în regiune; muncă voluntară pentru comunitatea locală).
Programul se adresează și studenților care au beneficiat de bursă în anii precedenți!
Candidaturile și documentele aferente se depun la sediul FDEC România până în 27 octombrie 2009, ora 16.00.
FDEC România oferă consultanță în întocmirea dosarelor până în data de 20 octombrie. Selecția candidaților se va face prin interviu, în luna noiembrie, în Oradea și Sighetu Marmației.
Candidatura trebuie să cuprindă: două scrisori de recomandare (una din partea ONG-ului în care candidatul își desfășoară activitatea de voluntariat, iar alta din partea unui cadru universitar sau a unei firme în care lucrează), o scrisoare de motivație, un curriculum vitae (CV) în format european, o fotografie  de tip pașaport, și copii după carnetul de student și foaia matricolă la zi.
Mai multe informații se găsesc la adresa FDEC România: 410009 Oradea, România, strada Roman Ciorogariu nr. 65, anexa C, etaj 1, tel / fax: +40 259 419758; mobil: +40 745757695
e-mail: cfro@cfoundation.org; www.carpathianfoundation.org. persoane de contact: Lorena Stoica (director), Raluca Mitra (coordonator proiect) Raluca MITRA

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:46:40 Ora standard a Europei de Est