Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria

Prof. Vad Marta, director cu AC(C)ES internațional

Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria

Prof. Vad Marta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, ne furnizează noi surprize plăcute.
Dacă în luna mai, a ajuns la 100 de kilometri distanță de Cercul Artic, în Suedia, povestindu-ne cum arată noaptea fără întuneric..., acum ne-a reținut atenția cu alte informații, în urma câștigării proiectului ACES (Academia școlilor din Europa Centrală), proiect de parteneriat internațional între două-trei școli din țări diferite.

În cadrul ACES, în perioada 28 septembrie - 2 octombrie 2009, Domnia sa a participat la întâlnirea coordonatorilor de proiecte (ACES), desfășurată la Salzburg (în Austria), care a reunit coordonatorii a 43 de proiecte din 105 școli din 15 țări din Europa (în total 250 de persoane, circa un profesor și un elev din fiecare școală, plus invitați). Întâlnirea s-a intitulat „Kick of Meeting” și s-a desfășurat în limba engleză, dar se pot folosi toate limbile, după cum a precizat interlocutorul nostru. Programul reuniunii a fost astfel conceput ca și partenerii direcți ai proiectelor să aibă timp de relaționare pentru a perfecta noi acțiuni comune, dar și ocazia de a cunoaște și pe ceilalți reprezentanți ai țării. Din România au fost prezenți reprezentanți din18 școli. În acest cadru organizat, doamna director, prof. Vad Marta, și eleva Roberta Sulea (din clasa a VII-a) s-au întâlnit cu partenerii lor de proiect de la Școala „Karacsony Sandor” din Debrețin (Ungaria). În afara activităților desfășurate în saloane, au fost planificate și ieșiri în oraș, cu vizitarea Casei memoriale a lui Mozart, a Domului și a fortăreței...
În etapa a doua a proiectului, vor avea loc reuniuni între partenerii proiectelor. Cei din Biharia urmează să le facă o vizită partenerilor din Debrețin. În cea de-a treia etapă, vor veni partenerii din Debrețin la Biharia. Etapa finală se va desfășura în Slovacia.
Muncă, voință și perseverență
Doamna director a ținut să sublinieze faptul că nu-ți trebuie pile, relații și cunoștințe pentru a ajunge să câștigi asemenea proiecte, ci doar muncă, implicare, voință, perseverență, să știi limba engleză și să accesezi site-ul www.aces.or.at , iar acest lucru îl poate face orice dascăl. Îmbucurător este faptul că de la o ediție la alta, se constată un progres, în sensul că tot mai mulți dascăli  pun osul la treabă. Dacă la prima ediție ACES (din anul școlar 2006 - 2007) au participat coordonatorii a 22 de proiecte (din 54 de școli și opt țări), după un an, la ediția a II-a, s-a ajuns la 32 de proiecte (din 84 de școli și 12 țări), iar acum, la a III-a ediție: la 43 de proiecte, din 105 școli și 15 țări.
Directorul Școlii din Biharia, dna prof. Vad Marta, vă îndeamnă să accesați www.aces.or.at , să vă faceți timp și curaj pentru a scrie și a câștiga proiecte. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:19 Ora standard a Europei de Est