Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sub stelele Europei

Bihoreni și sălăjeni

Sub stelele Europei

În martie 2008, prof. Camelia Bocor, înv. Adriana Puie și prof. Septimia Cosma, împreună cu elevii din clasele gimnaziale ale Școlii cu clasele I-VIII Mierlău, clasa a II-a D de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” (actualmente Colegiul Național „Iosif Vulcan”) din Oradea și cu cei din clasele liceale ale Grupului Școlar „Mihai Viteazul” din Zalău (județul Sălaj), au pus de un parteneriat educațional, un proiect interjudețean, intitulat „Sub stelele Europei”.

 Proiect ce se vrea un mijloc de socializare a copiilor proveniți din medii culturale diferite, cu valori, obiceiuri și tradiții specifice, un mod de cunoaștere, de conlucrare și de împărtășire a normelor și valorilor culturale ale fiecărei părți implicate. Proiectul a prins contur în urma dorinței de a ne plimba virtual prin fiecare țară europeană, spre a-i cunoaște geografia, locurile din patrimoniul UNESCO, tradițiile (sărbători religioase, festivaluri, obiceiuri, dansuri populare tradiționale...), simbolurile și monumentele specifice.
Reuniunea de proiect de la Zalău
Vineri, 9 octombrie 2009, a avut loc reuniunea de proiect a celor trei parteneri, găzduită de Grupul Școlar „Mihai Viteazul” din Zalău. Copiii din Mierlău (însoțiți de prof. Camelia Bocor, Corina Georgiță și Simona Ienciu) și cei de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea (însoțiți de înv. Adriana Puie) au fost primiți cu multă căldură de gazde, în frunte cu doamna director, prof. Ioana Cornea, prof. Septimia Cosma și de elevii Grupului Școlar „Mihai Viteazul”. Gazdele le-au dăruit oaspeților oferta educațională a liceului, broșura „De ce să învățăm franceza în România?”, Agenda Europa 2009 - 2010, revista „Uniunea Europeană: locuri și oameni”, precum și numărul pilot al revistei școlii - „Mosaïque francophone”. După momentul de acomodare și protocol, s-a intrat în miezul problemei, fiind prezentate activitățile realizate până acum în cadrul proiectului: elaborarea unor materiale informative, înființarea unor puncte de informare europeană în unitățile școlare implicate, distribuirea materialelor informative, organizarea unui program artistic și a unui concurs în fiecare din cele trei școli („Ziua ta e și ziua mea - Ziua Europei”, de către înv. Adriana Puie și elevii orădeni, „Suntem cetățeni europeni”, la Gr. Șc. „M. Viteazul” din Zalău, sub conducerea dnei prof. Septimia Cosma și a concursului „1 Iunie - ziua oricărui copil european”, la Școala din Mierlău, inițiat de prof. Camelia Bocor). Totodată, au fost prezentate și produsele muncii: lucrările copiilor, fotografiile făcute în timpul activităților care au fost transmise între parteneri în format electronic, revista Școlii din Mierlău, intitulată „Phoenix”. Gazdele ne-au făcut cunoscut numărul pilot al revistei „Mosaïque francophone”, iar elevii sălăjeni le-au împărtășit partenerilor bihoreni din experiența lor europeană câștigată în cadrul proiectului Comenius „Să păstrăm vii amintirile” (având parteneri din Lituania, Portugalia, Slovacia, Polonia, Italia și Turcia).
În vizită la Grădina botanică din Jibou
Am făcut, apoi, o călătorie virtuală prin cele 27 de țări membre ale Uniunii Europene, ajutați de steluța europeană, am vizitat școala, dar și Grădina botanică „Vasile Fati” din Jibou (fondată în anul 1968 de către profesorul Vasile Fati), grădină care timp de doi ani a funcționat în cadrul liceului. Din 1970, Grădina botanică devine unitate de sine stătătoare, fidelă aceleiași nobile misiuni pentru care a fost creată, aceea de a fi bază didactică pentru învățământul biologic și instituție de educație pentru publicul vizitator în spiritul dragostei și respectului față de natură. Între anii 1974 - 1990, Grădina botanică a funcționat sub denumirea de Stațiunea Tinerilor Naturaliști, iar din 1990, devine componenta principală a Centrului de Cercetări Biologice din orașul Jibou.
Grădina botanică este organizată pe sectoare, fiecare sector grupând plantele dintr-un anumit punct de vedere (ornamental, fitogeografic, sistematic, dendrologic, complexul de sere, economic, plantele medicinale și sectorul gospodăresc).
Complexul acvaristic este situat în continuarea serelor botanice. Aici, am putut cunoaște fauna acvatică, formată din pești exotici și autohtoni de apă dulce și sărată. Sectorul dendrologic păstrează aspectul de pădure, având exemplare monumentale de arbori seculari din speciile de foioase și conifere. Sectorul zoologic este populat cu veverițe, căprioare, cerbi și porci mistreți...
Din discuțiile avute cu gazdele noastre (de la Centrul de Cercetări Biologice, Grădina botanică – director, Ioan Bodea), am înțeles că sunt deschiși colaborării cu noi, bihorenii, în derularea de proiecte și parteneriate educaționale care să faciliteze o cât mai bună cunoaștere de către elevi a frumuseților și bogățiilor naturale ale Grădinii botanice din Jibou.
Împreună, vom reuși mai mult!
Cugetul omului stă mereu în cumpănă, are nevoie de judecată, dorește puritatea și e nemulțumit când nu-și găsește împlinirea. Noi nădăjduim că vom reuși să ne împăcăm cugetul... dându-i și un suflet pur care să nu fie chinuit și mânjit de răutăți. Uniți, am putea da lumii o rază de speranță care să dezmorțească sufletele împietrite. Sufletele care se aseamănă se apropie parcă de la sine. Unii oameni pur și simplu trebuie să se întâlnească, simțind atracția, precum niște magneți umani. Astfel considerăm și noi, cei care am inițiat acest proiect, că trebuia să ne întâlnim, iar acum suntem bucuroși, fiind convinși că împreună putem înfăptui mai mult. (Camelia BOCOR & Adriana PUIE)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub stelele Europei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:24 Ora standard a Europei de Est