Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O întâlnire cu furnizorii de educație non-formală din Oradea

Marți, 20 oct., la Universitatea Oradea

O întâlnire cu furnizorii de educație non-formală din Oradea

Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic al Universității din Oradea organizează, marți (20 octombrie 2009, la ora 17.00), o întâlnire cu furnizorii de educație non-formală din Oradea, prilej cu care ne propunem discutarea impactului pe care această formă a educației o poate avea în rândul potențialilor săi beneficiari, precum și încercarea de a reuni oferta în domeniu a celor interesați sub o “umbrelă” comună.

Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic este o structură în cadrul Universității din Oradea care prin misiunea și obiectivele sale își propune formarea inițială și continuă a personalului didactic, precum și promovarea inovației în educație și învățământ.
Pentru realizarea acestor obiective, DPPPD Oradea desfășoară o serie de activități ce pot fi subsumate atât educației formale, cât și celei non-formale. Din prima categorie amintim cursurile Modulelor I și II de formare în psihopedagogie și metodică, precum și celelalte masterate și cursuri postuniversitare organizate la DPPPD. Din categoria cursurilor de educație non-formală pot fi amintite cele organizate anual la Stâna de Vale, după cum urmează:
2002 – Comunicarea mesajului didactic
2003 – Dezvoltarea echipei
2004 – B.L.S. – elemente privind acordarea primului-ajutor
2005 – Elemente privind organizarea turismului școlar
2006 – Didactica expresivității
2007 – Tehnici artizanale. Abordări creative
2008 – Animatori pentru activitățile de tineret
2009 – Inițiere în tehnica și arta fotografică
2010 (în pregătire) – Dezvoltare și Branding personal
 Etimologic, conceptul de educație non-formală provine din latinescul „non-formalis” – fără formă, în afara formei organizate oficial pentru un anumit gen de activitate. Educația non-formală se referă la întreaga activitate organizată și sistematică, realizată în afara cadrului formal al educației, pentru a completa și facilita învățarea celor interesați să se perfecționeze într-un anumit domeniu. De altfel, de-a lungul istoriei sale, ideea educației non-formale a venit tocmai ca o replică împotriva caracterului livresc al învățării promovat în cadrul formal al activităților școlare.
 Așadar, educația non-formală (sau extrașcolară) completează activitatea școlară. Aceasta permite adâncirea cunoștințelor și dezvoltarea competențelor în zonele de interes ale elevilor, respectiv cultivarea intereselor, înclinațiilor și a talentelor acestora pentru anumite domenii. Ea permite folosirea eficientă și plăcută a timpului liber al copiilor, dezvoltarea vieții asociative și a capacităților de cooperare în rezolvarea unor sarcini complexe, formarea trăsăturilor pozitive de personalitate etc. De asemenea, educația non-formală permite implicarea elevilor în activități opționale într-o mai mare măsură decât ar permite activitățile curriculare.
 Pornind de la experiența acumulată în domeniu și fiind convinși de faptul că la nivelul municipiului Oradea există numeroși alți furnizori de educație non-formală, ne propunem reunirea într-o platformă comună a ofertei de educație non-formală existente în Oradea. Concret, invităm organizațiilor guvernamentale și non-guvernamentale la o întâlnire pentru realizarea acestei platforme /baze de date comune, prin rugămintea adresată acestora de a-și lansa oferta de cursuri non-formale sub o „umbrelă” comună. Motivația pentru care dorim reunirea acestor experiențe este dată de posibilitatea oferită organizațiilor furnizoare de educație non-formală de a-și disemina oferta și în alte medii decât în cele cu care s-au obișnuit, de a face schimb de expertiză în domeniu, respectiv de a se susține reciproc în caz de necesitate. Totodată, rămânem deschiși la orice sugestie privind promovarea și dezvoltarea ofertei de educație non-formală existente în municipiul nostru.
 Pentru aceasta, DPPPD Oradea are deosebita plăcere de a vă invita să luați parte la o întâlnire – evident non-formală – în care să dezbatem problematica educației non-formale și să încercăm identificarea unor modalități de diseminare mai eficientă a produselor de calitate în domeniu în rândul celor interesați. Vom încerca să stabilim care sunt exact activitățile care se încadrează în categoria celor non-formale, care este oferta educațională a fiecărei organizații și cum poate fi făcută cunoscută posibilului public interesat. De asemenea, orice altă problemă pe această temă va putea fi discutată.
 Întâlnirea va avea loc MARÞI, 20 octombrie 2009, la Universitatea din Oradea, DPPPD (str. Universității nr. 1, pavilion E, etaj III, cabinet E 307).
 Vă rugăm să transmiteți invitația noastră tuturor celor interesați.
 De asemenea, vă rugăm să confirmați participarea Dvs. (sau a unui reprezentant al organizației Dvs.) până cel târziu luni, 19 octombrie 2009. (Valentin Blândul)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:29 Ora standard a Europei de Est