Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prieteni fără frontiere

“Lecția germană”

Prieteni fără frontiere

Între BNS Oradea și KAB Kulsheim Germania, o organizație sindicală catolică, există o mai veche relație de prietenie și o fructuoasă colaborare.
În toamna anului trecut, președintele acestei filiale a KAB a vizitat Oradea și a poposit și la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” cu o propunere de parteneriat între această școală și școala din Kulsheim.

Conform principialității și promptitudinii specific germane, acest parteneriat este pe cale să se realizeze. În cadrul proiectului, un grup de profesori de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” a vizitat în perioada 6 -12 mai Școala „Pater Alois Grimm” din Kulsheim într-o reuniune de lucru. Acțiunea este organizată și susținută de sindicatul școlii, filială a FEN.
Din program au făcut parte activități care au trecut în revistă toate etapele prin care trece un copil din clasa a V-a a școlii tehnice până când se poate angaja și intră în câmpul muncii. Profesorii români au asistat la cursuri și ore de laborator; li s-a prezentat în detaliu sistemul de învățământ german; au vizitat firme la care copiii școlii fac practica de specialitate; au cunoscut programul Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă, și parteneriatul acesteia cu școala etc. În toate momentele vizitei au avut loc schimburi de informații cu privire la sistemul educativ și social din cele două țări.
Ceea ce i-a impresionat cel mai tare pe profesorii români, conform mărturisirilor acestora, a fost grija deosebită acordată de fiecare componentă a societății pentru nevoile și potențialul copilului; modul în care fiecare om e ținut de mână până când poate sta pe propriile picioare și supraviețuiește singur. Nu degeaba, Germania e acolo unde este, atât tehnologic cât și social-economic.        
Românii s-au întors, deci, acasă cu  experiența profesională îmbogățită, dornici să aplice în România ce au învățat de la prietenii lor nemți, atât cât le stă în puteri s-o facă fără să tulbure sistemul.
Profesorii din Germania și-au manifestat intenția de a vizita școala parteneră din Oradea, urmând ca în anul școlar viitor un grup mai mare de profesori de la CT „D. Leonida” să fie găzduit pentru un schimb de experiență mai amplu de partenerii germani.
Poate găsim soluții ca și copiilor noștri să le fie drumul spre carieră mai lin! 
Dana P.
 
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:47 Ora standard a Europei de Est