Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fructe jucăușe din panerul toamnei

Vineri, la Grădinița din Biharia

Fructe jucăușe din panerul toamnei

Educatoarele celor cinci grupe de preșcolari de la cele trei grădinițe din comuna Biharia, aparținătoare Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, au finalizat, ieri (vineri, 9 octombrie 2009), proiectul tematic „Fructele jucăușe în panerul toamnei”, printr-o activitate comună găzduită de Grădinița nr.1 din Biharia (ed. inst. Melinda Filipaș).

În urma discuțiilor avute cu părinții copiilor și a vizitelor întreprinse în grădinile, livezile și viile părinților și bunicilor, copiii și educatoarele au adunat și elaborat un material bogat și diversificat pe care l-au expus în sala de grupă și pe coridoarele grădinițelor.
Vizitând cele trei grădinițe, împreună cu membrii juriului (conducerea școlii, director – Vad Marta, director adjunct – Popovici Magdolna, inst. Oros Erika și Bondar Piroska - coordonatorii de proiect de la Biharia și Cauaceu), aveam să rămânem impresionați de bogăția de materiale expuse, atât fructe proaspete, cât și planșe cu desenele și picturile realizate după observațiile făcute în teren și după contactul direct pe care copiii l-au avut cu fructele la recoltare. Albumele foto realizate reflectă sugestiv participarea activă a copiilor la depănușat porumb, la culesul strugurilor, merelor și perelor, a nucilor, prunelor... Ei înșiși au purtat, ieri, la activitatea comună, nume de fructe: grupa combinată de la Grădinița nr.1, secția română (ed. inst. Melinda Filipaș – inițiatorul proiectului și gazda activității) a fost grupa alunelor, iar grupa mijlocie, secția maghiară, de la aceeași grădiniță (ed. Ana Sanislav) – grupa nucilor; copiii din grupa dnei ed. inst. Jaczko Eniko, de la Grădinița din Cauaceu, au purtat în piept câte un ecuson cu struguri. Cele două grupe de la Grădinița nr. 2 din Biharia au reprezentat grupa merelor – grupa mică, maghiară (ed. Nagy Erzsebet), respectiv grupa perelor – grupa mare, maghiară (inst. Molnar Katalin, ed. Felfoldi Elza).
„Carnavalul” fructelor
Organizate pe grupe, în curtea grădiniței, merele, strugurii, perele, nucile și alunele „s-au dat în spectacol”: au recitat versuri adecvate, au cântat și au interpretat un joc de rol, iar juriul i-a răsplătit pe toți cu dulciuri, iar grupele au primit câte o diplomă. O activitate reușită din toate punctele de vedere, care demonstrează o implicare deosebită din partea educatoarelor și părinților, a dat satisfacții tuturor, atât copiilor și dascălilor, cât și părinților prezenți.
Cu această evaluare, proiectul nu s-încheiat, însă, după cum aveam să aflăm de la inițiatorul proiectului, domnișoara Melinda Filipaș. „Proiectul va continua cu încă două etape: cea a legumelor, tradițiilor și obiceiurilor de iarnă, care se vor finaliza cu expoziții de produse și desene, precum și cu o serbare, în preajma Sfintelor sărbători de Crăciun. Proiectul se va încheia abia în luna ianuarie 2010, printr-o evaluare finală, la o reuniune a tuturor cadrelor didactice implicate în proiect.” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (162 de poze), accesați Galeria foto: Fructe jucăușe din panerul toamnei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:44:15 Ora standard a Europei de Est