Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II)

„Landscape Inside, Inside Landscape”

Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II)

Vineri, 2 octombrie 2009, patruzeci de elevi ai Școlii cu clasele I- VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea, însoțiți de profesorii lor (Oprea Adriana, Bulinschi Georgeta, Popovici Florica, Hava Laura și Szabo Annamaria), s-au bucurat de frumusețea culorilor toamnei în Þara Moților, într-o activitate derulată în cadrul proiectului Comenius „Landscape Inside, Inside Landscape”.

 Entuziaști și nerăbdători, am pornit la drum spre Munții Apuseni, acolo unde din vechi timpuri, moții păstrează cu mândrie tradițiile, viețuind în armonie cu munții, cu văile, cu dealurile. Splendoarea toamnei, cu năframă ruginie de frunze, am regăsit-o de cum am părăsit decorul orașului, îndemnându-ne parcă să fim mai buni, mai atenți, mai darnici, mai încrezători în ceilalți și în noi înșine. La pas, alungând amorțeala cotidiană a vieții de oraș, am pornit pe Cheile Ordâncușii. Pe poteci de frunze și lemne umede de bruma dimineții răcoroase, am intrat în Peștera Poarta lui Ionele. Spiritul de aventură ne-a condus apoi în drumeție prin pădure, spre Peștera Scărișoara. Liniștea muntelui, tulburată uneori de glasurile vesele ale copiilor încântați de frumusețea peisajului, alunga orice fior de oboseală. După aproape 6 km de urcuș susținut am ajuns în Scărișoara, un cătun în care parcă nimic și nimeni nu a putut tulbura frumusețea naturii. Doar câinii pașnici ai localnicilor ne-au întâmpinat cu dorința lor de a lega prietenii. După aproximativ 500 de metri am ajuns la peșteră. Un loc în care parcă timpul a stat pe loc…de-o veșnicie. Peștera adăpostește cel mai mare ghețar subteran din România, la care ajungi coborând câteva scări metalice la aproximativ 48 de metri adâncime. Peștera reprezintă o încăpere unică în mijlocul căreia se află un imens bloc de gheață, cu un volum de 80000 mc și care dăinuie în peșteră de peste 4000 de ani. Fața superioară a blocului (3000 mp) formează podeaua sălii mari. În partea dreaptă, acest planșeu se frânge într-un tobogan abrupt de gheață, care dă într-o zonă denumită Biserica. Aici apar primele formațiuni stalagmitice de gheață. Aceasta este zona turistică, restul fiind rezervație științifică. Locul gheții este luat adeseori de concrețiuni de o mare diversitate și frumusețe: stalactite, stalagmite, coloane, draperii parietale, coralite și gururi... Totul într-o desăvârșită frumusețe și splendoare! Temperatura în peșteră este de până la +1 grad Celsius primăvara, vara și toamna și sub zero grade Celsius iarna. Totul pare învăluit într-o aură de basm și mister! Când pășești în peșteră te copleșește frumusețea naturii înghețate și liniștea ce domnește aici. A fost o experiență de neuitat!
 Ne-am întors acasă cu dorința arzândă de a reveni în mijlocul feeric al naturii, în orice anotimp, găsind un prilej de bucurie și relaxare, departe de agitația orașului în care locuim. (Laura & Georgeta)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II).

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:10:43 Ora standard a Europei de Est