Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Turist în spațiul anglofon

De la Școala din Oșorhei

Turist în spațiul anglofon

„I se cere școlii nu să pregătească omul care să se descurce în viață, ci pe cel care să o domine prin cultură.(N. Iorga)
Învățăm să fim oameni încă o dată.

A învăța o limbă străină înseamnă a deschide fereastra către o lume nouă, a cunoaște alte moduri de viață sau de ce să nu avem curajul să afirmăm: învățăm să fim oameni încă o dată.
Dorind să atragă elevii într-un joc de învățare atractiv, dascălii Școlii cu clasele I-VIII din Oșorhei au organizat o „călătorie culturală prin spațiul anglo-francofon”. Călătoria culturală a fost prilejuită de „Săptămâna limbilor moderne”. Acțiunea a oferit elevilor posibilitatea de a-și lărgi orizontul în ceea ce privește spațiul cultural englez. În cadrul orelor de limba engleză și limba franceză, doamnele profesoare au desfășurat diferite activități, folosind principiile învățării prin comunicare.
Pentru început, elevilor le-a fost prezentată în linii mari istoria unor spații, precum Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și Franța, dar și istorioare despre locuri faimoase, mari scriitori sau despre tradiții și obiceiuri. După prezentarea acestor informații, elevii au fost ghidați în întocmirea unor materiale care să cuprindă cele mai importante informații despre spațiile pe care le-au „vizitat”.
Timp de o săptămână, elevii școlii au pregătit protofolii pentru limba engleză. Sub îndrumarea doamnei profesoare Birău Anne-Mari, elevii claselor a VII-a A și a VIII -a A au adunat informații despre SUA. Elevii au început călătoria alături de Columbus, Abraham Lincon, ajungând la simbolurile Americii, aflând astfel ceea ce reprezintă liniile și stelele de pe steagul Americii, dar și  semnificația vulturului pentru americani.
Elevii clasei a VIII-a C au traversat istoric, cultural și turistic Marea Britanie. Doamna profesoară Lavinia Chirilă i-a ghidat pe la casa regală, prin Londra și mai apoi după ce Big Ben a anunțat  începutul unei noi ore și-au amintit de Robinson Crusoe, de Guliver, de Romeo și Julieta.
La sfârșitul săptămânii, elevii au realizat o expoziție cu toate informațiile pe care le-au adunat. Sperăm ca activitatea să rămână o poartă deschisă spre noi modalități de percepere a limbilor moderne. Prin programul realizat, am reușit să atragem un număr mare de elevi pasionați de limba engleză. Trebuie  remarcată receptivitatea elevilor față de pregătirea unui astfel de program și influența pozitivă pe care o au asupra lor  utilizarea unor materiale bogate în imagini sugestive și prezentările power point. (Lavinia C.)

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 19:00:33 Ora standard a Europei de Est