Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou sistem de formare a cadrelor didactice

La Școala din Șimian

Un nou sistem de formare a cadrelor didactice

În lumina reformei din învățământul preuniversitar românesc, cadrele didactice participă, periodic, la diferite cursuri de formare...
„Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat” este un nou sistem de formare a cadrelor didactice (din mediul rural).

„Proiectul este finanțat din fondul social european, fiind implementat de Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, prin unitatea de management”, după cum aveam să aflăm de la Raluca Șereș, mentor în cadrul proiectului „Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat”.
În semestrul I al acestui an școlar, la activități de mentorat, susținute de Raluca Șereș, vor participa cadre didactice de la Grupul Școlar Agroindustrial „Tamasi Aron” din Borș, precum și de la școlile gimnaziale din Cherechiu, Roșiori, Mihai Bravu și Șimian. Cursurile se vor ține în școlile respective. La Șimian, spre exemplu, cursurile se vor desfășura joi, 24 septembrie 2009 și joi, 1 octombrie, iar în perioada 6 octombrie – 5 noiembrie, zilnic. Prin aceste activități de mentorat, cadrele didactice dobândesc câte 60 de credite transferabile.
Toate acestea aveam să le aflăm, marți, 22 septembrie 2009, de la Raluca Șereș, la Școala cu clasele I-VIII „Kazinczy Ferenc” din Șimian.
Școala din Șimian a fost renovată, iar cea din Șilindru e în reabilitare totală
 „Clădirea principală a Școlii cu clasele I-VIII „Kazinczy Ferenc” din Șimian a fost renovată în 2007, când s-a făcut mansardarea, iar Școala din Șilindru este în renovare, în reabilitare totală. Am schimbat geamurile și acoperișul. Și Grădinița din Șimian este în renovare, după cum aveam să aflăm de la directorul școlii din Șimian, prof. Gazsi Sandor (un tânăr de 28 de ani, aflat la primul său „mandat”, din 2008; directorul adjunct, prof. înv. Nagy Mirela este și mai nouă în funcție, din 2009). La grădiniță, la parter, avem două săli și grupuri sanitare în funcțiune, iar în lucru sunt sala de mese, bucătăria și vestiarul, precum și grupul sanitar pentru cadrele didactice. La etaj, sunt în lucru două săli de curs, dormitor, grup sanitar și vestiar.”
În cele șase școlile și grădinițe din comuna Șimian, învață în acest an școlar 384 de elevi și circa 150 de preșcolari. La Șimian, există corpul principal de clădire, unde învață elevii de gimnaziu, „școala mică”, pentru elevii din ciclul primar, cu două grupe de gradiniță și Grădinița, aflată în renovare, tot cu două grupe. La Voivozi, funcționează o școală cu clasele I-IV, secția română și o grădiniță, cu o grupă mixtă, tot la secția română. În Șimianu Nou, există doar o grupă mixtă de grădiniță, la secția română, iar în Șilindru, școală cu câte două clase I-IV, atât la secția română, cât și la secția maghiară, precum și o grupă mixtă de grădiniță, la secția română.
CDI și PAPI la Școala din Șimian
Am vizitat școala. La mansardă, domnul director ne-a prezentat cabinetul de documentare și informare, iar în sala alăturată, a ținut să ne arate că deține toată dotarea necesară pentru grădinița aflată în renovare. „Suntem pregătiți, la orice oră, pentru inaugurarea Grădiniței din Șimian. Avem aici achiziționate deja toate cele necesare dotării.”
La capitolul concursuri, activități extracurriculare, proiecte..., tânărul manager ne-a vorbit despre „Echipa dediței – inima naturii”... pentru protejarea florii și faunei pădurii din jur (mai cu seamă a dedițeilor, plantă rară, ocrotită de lege), despre concursurile de recitări, întreceri sportive și schimb de experiență cu școala înfrățită din Bagamer, județul Hajdu-Bihar (Ungaria), despre proiectul derulat în parteneriat cu centrul PAPI ( Punct de acces public de informare). „Împreună cu Alexandru Ciorba, managerul RECL (Rețelei electronice a comunității locale), am făcut două cursuri de inițiere în utilizarea calculatorului, unul pentru elevii clasei a IV-a, intitulat „Info-pitici”, iar celălalt curs pentru cadrele didactice. De fapt, la noi în școală, există un punct de acces (PAPI), dotat cu calculatoare performante, la fel ca și la centrul PAPI din comună”, a ținut să precizeze dl director, Gazsi Sandor.
Școala nu are sală de sport, dar are o echipă de fotbal, care se remarcă an de an în cadrul întrecerilor tradiționale, cum ar fi Cupa Văii Ierului. Nu departe de școală, în curtea grădiniței, este în construcție o sală de sport (tip A), cu 150 de locuri în tribună, iar directorul școlii trage speranță că elevii școlii vor fi primii beneficiari ai acestei investiții, chiar din această iarnă, dacă firma constructoare se va ține de cuvânt și va finaliza lucrările în luna noiembrie 2009. Membrii echipei de dansuri populare din comună sunt în majoritate elevi ai școlii, iar la limba maghiară, elevii Școlii din Șimian dețin numeroase premii II, III și mențiuni, la etapa județeană. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou sistem de formare a cadrelor didactice.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:48:56 Ora standard a Europei de Est