Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădinița nr. 46 din Oradea a devenit cea mai mare grădiniță din Oradea

Dacă liceul pedagogic orădean a ajuns colegiu național

Grădinița nr. 46 din Oradea a devenit cea mai mare grădiniță din Oradea

Cu cele 15 grupe (12 grupe cu program prelungit și trei cu program normal, în cadrul structurii Grădiniței nr. 18), Grădinița nr. 46 din Oradea (de pe strada Feldioarei) a devenit cea mai mare grădiniță din municipiul de pe Crișul Repede.

De instruirea și educarea celor 380 de copii (înscriși) se ocupă 28 de cadre didactice, având alături un administrator și 15 ajutoare, din cadrul personalului nedidactic (chiar dacă, potrivit normativului în vigoare, la un asemenea efectiv de grupe și copii, unitatea de învățământ ar avea dreptul la 22 de posturi, nu la 15).
„Din acest punct de vedere, funcționăm în sistem de avarie, după cum plastic s-a exprimat doamna director. Ca să funcționăm, cât de cât normal, în condiții optime, ne-ar mai trebui o îngrijitoare și o spălătoreasă. Nu cerem șapte, dar măcar două. Am făcut demersurile necesare la Inspectoratul Școlar și la Primărie, dar nu am primit încă niciun răspuns. Chiar și în această situație, neplăcută, ne străduim să oferim calitate. Condiții avem, minunate, după cum se poate observa. Pentru pregătirea localului și a acestei zile importante, s-a muncit mult, toată vara, iar angajații au răspuns prezent la curățenia generală și la pregătirea sălilor. Avem cele mai bune condiții și toate dotările pentru a oferi învățământ de calitate, chiar și în condiții de criză...”
„Condițiile sunt similare cu cele din grădinițele particulare”
Într-adevăr, sălile de grupă, coridoarele, bucătăria, birourile, grupurile sanitare, toate strălucesc, având toate dotările necesare unei bune funcționări, iar dascălii sunt în majoritate titulari, de-ai  casei, cu 16 persoane nou angajate în unitate, având în vedere cele șase grupe nou constituite (trei grupe de germană primite în urma desființării Grădiniței nr. 26, și încă trei grupe mici).
Din cele 12 grupe cu program prelungit (care funcționează pe strada Feldioarei), trei sunt cu predare în limba germană, una în limba maghiară și opt în limba română. Cu concursul părinților, vor fi stabilite și opționalele. Pot rămâne cele existente: engleză și dans modern, după cum pot apărea altele noi, cum ar fi: șahul sau inițierea pe calculator, dar și altele, la sugestia și cu aprobarea părinților. Să mai spunem că fiecare grupă are acces la internet și că un autobuz duce și aduce copiii din cartierul Nufărul la grădiniță; grădinița dispune de două curți, cabinet metodic, sală de ședințe și cabinet medical (cu asistent medical permanent), iar „condițiile sunt similare cu cele din grădinițele particulare”, ca să o cităm, din nou, pe doamna director, Rodica Ștef. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Grădinița nr. 46 din Oradea a devenit cea mai mare grădiniță din Oradea.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:02:35 Ora standard a Europei de Est